جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 خرداد 1393     
اینترنت پرسرعت در ماه!

 
تیمی از دانشمندان آزمایشگاه لینکلن دانشگاه ام‌آی‌تی برای نخستین بار فناوری لازم را جهت ارائه اینترنت پرسرعت به ساکنان فضایی ارائه دادند.
ایسنا: این فناوری امکان انتقال داده‌های بزرگ و حتی جریان‌یافتن ویدیوی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.
 
تیم علمی با استفاده از تجهیز ارتباطی لیزرمحور ویژه، آزمایش‌هایی را برای انتقال داده‌ها از زمین به ماه انجام داده‌اند و فناوری آن‌ها رکورد پیشین سرعت انتقال را شکسته است.
 
سال گذشته نیز «فناوری نمایش ارتباطات لیزری ماه» (LLCD) این دانشمندان داده‌ها را طی 385 هزار کیلومتر بین ماه و زمین و با سرعت دانلود 622 مگابیت در ثانیه انتقال داد که این میزان سریع‌تر از هر فرکانس رادیویی بود. هم‌اکنون فناوری جدید امکان شکستن این رکورد را فراهم کرده است.
 
برقراری ارتباط با سرعت داده‌های بالا از زمین به ماه با پرتوهای لیزر چالش‌برانگیز است زیرا فاصله 400 هزار کیلومتری پرتو نور را گسترش می‌دهد.
 
در حالی که طرح LLCD مستقیما برای ماموریت‌های نزدیک به زمین مناسب است، تیم علمی پیش‌بینی می‌کند این فناوری برای ماموریت‌های عمق فضا به مریخ و دیگر سیارات نیز امکان‌پذیر است.
 
دانشمندان کالیفرنیا در «نشست لیزر و الکترو-اوپتیک 2014»، که بین هشت تا 13 ژوئن در سن خوزه برگزار می‌شود، جزئیات فناوری جدید و نخستین بازبینی جامع از عملکرد روی مدار ارتباط لیزرمحور بی‌سابقه بین ماه و زمین را ارائه می‌دهند

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: