جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه

مهر: مردم ترکیه امروز یکشنبه به پای صندوق های رای می روند تا ترکیب جدید مجلس و همچنین دولت این کشور را مشخص کنند.

به گزارش حریت، انتخابات امروز را می توان مهمترین آوردگاه سیاسی حزب حاکم عدالت و توسعه که بیش از ۱۳ سال است قدرت را در ترکیه در دست دارد دانست.

در انتخابات امروز بیش از ۵۳ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از ساعت ۸ صبح به وقت محلی تا ساعت ۱۷ فرصت دارند تا در این انتخابات شرکت کنند. همچنین تامین امنیت این انتخابات بر عهده ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی است.

حزب حاکم عدالت و توسعه سیزده سال است که قدرت را در این کشور در دست دارد و امیدوار است بتواند با کسب بیش از دو سوم کرسی های پارلمان، قانون اساسی این کشور را اصلاح کند تا بر اختیارات ریاست جمهوری افزوده شود.

گزارش ها حاکی است که حزب عدالت و توسعه در انتخابات روز یکشنبه باز هم به احتمال زیاد بیشترین کرسی ها را به دست خواهد آورد اما ممکن است به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت به تنهایی دست نیابد.

همزمان نظر سنجی ها حاکی از احتمال دست یابی «حزب دمکراتیک خلق‌ها» طرفدار کردها، به حداقل ۱۰ درصد آراء است، که برای راه یافتن به پارلمان لازم است.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس ترکیه گزارش داده است که تحقیقات نشان می دهد که دو انفجار روز جمعه در گردهمایی «حزب دمکراتیک خلق »در دیاربکر با استفاده از ماده تی ان تی و سیلندرهای پر از میخ و بُلبرینگ رخ داده است.

در این انفجارها دو نفر کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: