جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
آثار مثبت شغل تابستانی بچه ها

مهر: در این بررسی که بر روی نوجوانان شهر شیکاگو آمریکا انجام شده محققان متوجه شدند در بچه هایی که در اوقات فراغت تابستان هر هفته حداقل ۲۵ ساعت در مقابل دریافت مزد کار می کردند احتمال وقوع جرم های خشن توسط آنها تا ۴۳ درصد کمتر بوده است.

در این تحقیق ۱۶۰۰ نوجوان در کلاس های ۱۲-۸ که در مناطق فقیرنشین و خشن شهر شیکاگو زندگی می کردند تحت مطالعه قرار گرفتند. نصف این نوجوانان تابستان ها کار می کردند و نیم دیگر خیر. این نوجوانان به مدت ۱۳ ماه تحت نظر بودند و فعالیت های آنها از طریق مدارس آنها و اداره پلیس منطقه بررسی شد.

این مطالعه نشان داد که در نوجوانانی که تابستان ها کار می کردند نه تنها احتمال ارتکاب به جرم های خشن کمتر شده بود بلکه شدت خشونت جرم ها هم کمتر بود و این اثر تا یک سال بعد از پایان تابستان هم ادامه پیدا می کرد.

محققان می گویند به نظر می رسد این فعالیت های تابستانه نوجوانان را قادر ساخته بود تا بتوانند احساسات خود را به نحو سازنده تری کنترل کنند. کار تابستانه نوعی احساس غرور و ارزشمند بودن را در این نوجوانان ایجاد کرده و توانایی کار با دیگران و سازگاری با مردم دیگر را در آنها بیشتر کرده بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: