جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
پیشرفت 40 درصدی پایانه شرق تهران /آمادگی شهرداری تهران برای واگذاری ساخت پایانه های جنوب ،غرب و شرق به بخش خصوصی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران گفت: تاکنون40 درصد از روند فیزیکی پایانه شرق تهران به اتمام رسیده است.

محمد رضا حاجی بیگی در گفتگو با شهرداری نیوز با اشاره به  محل جدید پایانه مسافری شرق تهران گفت : پايانه مسافري جديد شرق،جنب بيمارستان شهید لواسانی و در ابتدای جاده دماوند در حال احداث است و از نکاتی که در طرح جا به جایی پایانه ها مورد تاکید شهرداری است اتصال هر یک از پایانه های جدید به خطوط مترو است .

وی تصریح کرد : خوشبختانه تا کنون 40 درصد از روند فیزیکی پایانه شرق انجام شده و در صورتی که سازو کارها فراهم و به مشکلات تامین بودجه مواجه نشویم امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این پایانه ها را آماده و راه اندازی نماییم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ایجاد پایانه جنوب و غرب نظرات مختلفی وجود دارد اظهار داشت : هم اکنون گروه  کارشناسی در حال فعالیت هستند تا بتوانند ضمن رعایت حال مردم ، بعد مسافت ، رفع آلودگی تهران ، مکان مناسبی را با توجه به  شهرک های اقماری ، برای ایجاد پایانه های غرب و جنوب در نظر گرفته و مشخص نمایند.

وی تصریح کرد : البته این مساله هم مطرح است که باید یک پایانه ایجاد شده یا دو  پایانه در جنوب و شمال غربی احداث شود.

وی تاکید کرد : تمام هدف ما بر این است که سیستم حمل و نقل شهری از قبیل مترو و سیستم های بی ار تی و سیستم های عمومی که برای شهر تهران در نظر گرفته شده است باید در کنار پایانه ها باشد تا مردم از  اقصی نقاط تهران بتوانند خودشان را به این پایانه ها رسانده و سفرشان را آغاز کنند.

وی خاطر نشان کرد : ضمن  اینکه در حال بررسی هستیم تا 4  پایانه غیر متمرکز در داخل شهر تهران به صورت  stand by ایجاد و حدود دو دستگاه اتوبوس  نیم ساعت قبل از حرکت در آنجا مسقر بوده تا مسافران عزیز بتوانند به این مکان ها مراجعه کرده و سفرشان را آغاز کنند.

وی گفت : این پایانه ها در مرکز ، شمال و  شرق و جنوب شرقی تهران خواهند بود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران همچنین به گزینه های مطرح برای جابه جایی پایانه های جنوب اشاره کرد و اظهار داشت : شهر آفتاب ، ورودی بزرگراه آزادگان و گرم دره از گزینه هایی است که برای جابه جایی پایانه جنوب در حال بررسی توسط گروه کارشناسی است قطعا هر کدام از این مناطق که شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند نسبت به آن تصمیم گیری خواهد شد.

حاجی بیگی افزود : هم اکنون در شرق تهران 30 هکتار زمین در اختیار شهرداری است که تنها از 15 هکتار آن استفاده شده به همین جهت شهرداری تهران  آمادگی دارد تا پایانه ها را با کمک بخش خصوصی بسازد یعنی هر سرمایه  گذاری چه داخلی و خارجی می تواند در ساخت پایانه ها کمک کند  ضمن اینکه از 15 هکتار جانبی پایانه  شرق هم استفاده کند بنابراین می تواند بر اساس نیاز منطقه مکان های تفریحی و یا تجاری و غیره را بنا به ضرورت منطقه و توجیه اقتصادی ایجاد نمایند.

وی گفت : در ساخت پایانه جنوب و غرب هم این آمادگی وجود داشته و از حضور سرمایه گذاران استقبال می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: