جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 خرداد 1394     
ظاهرا مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی باید از کمک های دولتی دل بکند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : مدیریت شهری  باید از حمایت مالی دولت در توسعه حمل و نقل عمومی دل بکند.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در شرایطی که دولت با مشکلات و گرفتاری های زیادی که هر روز نیز بیشتر می شود درگیر است به نظر می رسد توجه به حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار ندهد همانطور که تا به این لحظه مد نظر قرار نداده است البته به نظر می رسد شهرداری این موضوع را درک کرده و خوشبختانه تاکنون نیز به تنهای توانسته موفق عمل کند.

وی تصریح کرد : هم اکنون حدود 100  کیلومتر خطوط جدید در بخش های مختلف خطوط مترو در دست اقدام است علی رغم اینکه از سوی دولت کمکی نیز صورت نگرفته است در صورتی  این  توقع محقق شود  مطمئنا این 100 کیلومتر حداقل به چندین برابر خواهد رسید.

وی با توجه به برنامه ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو در تهران تصریح کرد :  البته به جهت عدم اختصاص بودجه به این بخش از ساخت مترو با کندی زیادی در حال اجراست.

وی تاکید کرد : در هر صورت دولت باید کمک کند اما شما هم شرایط این گونه ببینید که دولت نیز مشکلاتی را دارد و این نیست که نخواهند کمک نماید.

وی اظهار داشت :  به نظر می رسد مدیریت شهری مدیریت موفقی بوده است  و با توجه به خلع کمک های دولت می تواند این مساله را جبران کند اگر شهرداری از کمک های دولتی  دل بکند مطمئنا موفقیت های آن چند برابر خواهد شد.

نماینده سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود  : امروز در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی بخشی مربوط به امکانات و بودجه است و بخشی نیز به مدیریت ارتباط دارد که به نظر می رسد قسمت دوم آن مغفول مانده است .

خسروی تاکید کرد : مسلما با مدیریت درست می توان به تدریج به  حمل و نقل عمومی مورد انتظار دست یافت قطعا مدیریت شهری در بخش هایی که مربوط به ایده و فکر است  می تواند بهتر عمل نماید.

وی تصریح کرد : البته آنچه که در بحث مصرف سوخت مطرح بوده و می تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود به نظر می رسد افزایش قیمت بنزین باشد اما با توجه به نیازی که همچنان در برخی مناطق و ضعف موجود در حمل و نقل عمومی در ابن بخش ها وجود دارد ،  پیش بینی می شود چنانچه بنزین 3 هزار تومان نیز شود باز هم مردم استفاده خواهند کرد.

وی اظهار داشت : آنچه که دولت در افزایش قیمت به دنبال آن است جبران کسری بودجه از محل هدفمندسازی یارانه ها است البته تا زمانی که نتوان جایگزینی برای خودروهای شخصی تعریف کرد مسلما مردم ناگزیر خواهند بود از این خودروها استفاده نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: