جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 خرداد 1393     
اهمیت موضوع نوسازی بافت های فرسوده مغفول مانده است

به گزارش شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای با حضور ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و پتانسیل های موجود در دولت، شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران، مردم و نهادهای توسعه گر به منظور نوسازی بافت های فرسوده پایتخت تأکید کرد.

محمد سالاری، ریاست کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و محمد مهدی تندگویان، عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در سازمان نوسازی در جریان اقدامات و فعالیت های انجام شده و سیاست ها و برنامه های پیش روی سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفتند.

در این جلسه گزارشاتی از  اقدامات صورت گرفته و روند نوسازی در مناطق از سوی معاون شهرسازی و معماری و معاون اجتماعی و نوسازی مردمی سازمان نوسازی شهر تهران ارائه شد.

محمد سالاری عضو و ریاست کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارشات ارائه شده، اظهار داشت: خوشبختانه در شورای چهارم شاهد رویکردی متفاوت از دوره های گذشته هستیم و توانستیم به جامعه این مهم را القا نماییم که 2 طیف سیاسی متفاوت حاضر در شورا در آنجایی که بحث مصلحت شهر و شهروندان مطرح می شود با نگاهی یکسان و رویکردی کارشناسانه به موضوعات پرداخته اند.

وی طرح تفصیلی و طرح های موضعی و موضوعی را برشی از راهبردهای 17 گانه طرح جامعه دانست و تصریح کرد: از آنجایی که طرح تفصیلی شهر تهران با 5 سال تأخیر در حال اجراست بخشی از موضوعات آن که سابقاً الزام اجرایی داشته اند هم اکنون دیگر اولویتی ندارند.

سالاری با بیان این که همزمان با پیشرفت تکنولوژی، اتفاقات گوناگونی بصورت روزانه در کلانشهرهای کشور رخ می دهد، یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته طرح های استراتژیک سالانه و ماهانه در حال اجراست، چرا که الزاماتی در فرآیندهای شهرسازی اتفاق می افتد که می بایست برای هر ماه و هر سال برنامه ای استراتژیک در نظر گرفته شود.

ریاست کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در شورای چهارم شاهد نویدهای خوشایندی باشیم و اظهار داشت: نتیجه رویکردهای کارشناسی در شورا این بوده که در فرآیند تدوین برنامه و بودجه سال 93 توانستیم بودجه معاونت شهرسازی و معماری را حدود 3 برابر افزایش دهیم.

سالاری در ادامه این جلسه نوسازی بافت های فرسوده را جزء اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: آلودگی هوا را همین الان استشمام می کنیم و می دانیم که سالانه حدود 300 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند اما چون زلزله اتفاق نیفتاده، اهمیت موضوع نوسازی بافت های فرسوده مغفول مانده که انشاءاله با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، رویکردها و سیاست های شهرداری تهران و تعاملات میان دولت و شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اعلام اینکه بافت های فرسوده شهر تهران یک فرصت جهت تحقق شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: ضوابط نما دارای یکسری احکام سلبی، ایجابی و توسعه ای است که شایسته است در قالب احکام توسعه ای، بسته های تشویقی برای نماسازی به سبک اسلامی و ایرانی مدنظر قرار گرفته شود.

تعریف پروژه های محرک توسعه، بازگشایی معابر، نظارت اجتماعی و ... در نوسازی بافت های فرسوده از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

شایان ذکر است محمد مهدی تندگویان، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز که از دیگر حاضرین در این جلسه بود، اظهار داشت: مزیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم مشاوره ای بودن است تا نظارتی بودن و قطعاً ارائه مشاوره به شهرداری تهران پیشبرد عملکردهای آتی آن را در پی خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از سخنان خود بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده املاک، تدوین راهکارهای مناسب اقتصادی، ترغیب سرمایه گذاران، بسیج پتانسیل های ادارات دولتی، بانک ها، مراکز بیمه و ...  جهت ورود به نوسازی در بافت های فرسوده پایتخت تأکید کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: