جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
نظر مجید صالحی راجع به «شمسه»

مجید صالحی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، گفت: برگزاری مجموعه جشنواره های شمسه با اهداف ارزشمند عقیدتی، فرهنگی و هنری که دنبال می کند برای جامعه ما امری ضروریست و با توجه به حمایت یکسانی که از اقشار مختلف جامعه دارد، شایسته است این طرح سراسری شود و برای شهرستان ها و تمام مناطق محروم این مرز و بوم، اجرا و موثر مثمر واقع شود.
 
وی افزود: بدیهی است که صرف کشف استعدادها کافی نیست و نباید این استعدادها پس از برگزاری جشنواره رها شوند بلکه حمایت از آنان باید جزو مهمترین بخش از برگزاری جشنواره قرار گیرد تا این نهال ها شکوفا شوند و به درخت پرباری تبدیل شوند. اما اینکه جشنواره شمسه، مصمم است تا پس از کشف استعدادها، از آنان حمایت های آموزشی و معنوی کند، حرکت ارزشمندیست که نتایج ارزشمندتری را در پی خواهد داشت.
 
صالحی اظهار داشت: حمایت جشنواره شمسه از افرادی که شاید بضاعت و توانایی کمتری برای شرکت و پرداخت شهریه در دوره های آموزشی دارند اقدامی ارزشمند است، زیرا هنر مرز ندارد و تمام حصارها را می شکند.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه قرار گرفتن اقشار مخلتف در کنار یکدیگر موجب تبادل فرهنگی و تکامل هنرهای آنان می شود، گفت:معمولاً در ایران جشنواره ها عمرهای کوتاه یکی دوساله دارند، اما برگزاری شمسه برای چهارمین پیاپی، نشان از این دارد که این  مجموعه جشنواره ساختاری کاربردی دارد،هدف و راه خود را پیدا کرده و طی این مدت جوانه زده و ریشه دوانده است.
 
صالحی افزود: استعدادهای نابی در عرصه فیلم و تئاتر داریم که تاکنون فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده اند و امید دارم که در جشنواره های شمسه، استعدادهای زیرخاکی تئاتر و فیلم کشف شوند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظارها این است که جشنواره شمسه هر سال به نسبت سال های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و امیداوارم امسال نیز حضور باشکوه تری را  تجربه کند.
 
مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه 94 ثبت نام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند آثار خود را سرای محله خود ارائه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: