جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
انتقاد شدید عضو کمیسیون صنایع نسبت به افزایش 40 درصد قیمت بنزین

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتفاد شدید نسبت به افزایش 40 درصدی قیمت بنزین  گفت : دولت باید نسبت به تصمیم اخیر خود و افزایش قیمت بنزین بازنگری نماید و در این ارتباط یا قیمت بنزین را کاهش و یا یارانه های پرداختی به مردم را افزایش دهد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ، افزود : البته اغلب مجلس ها هم با افزایش قیمت بنزین مخالف هستند چون افزایش 40 درصدی قیمت بنزین ظلم فاحش به مردم است.

وی تاکید کرد : جای بسی تعجب است که دولتی ها اعلام می کنند که تاثیری بر قیمت ها ندارد ، مسلما افزایش قیمت بنزین بر افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت : قطعا افزایش قیمت بنزین و برخی از حامل های انرژی مثل گاز نیز بر هزینه تمام شده قطعات و در نهایت خودرو نیز موثر بوده و موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

وی با انتقاد نسبت به اظهار نظر برخی دولتمردان در خصوص عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ تورم تصریح کرد :  باید دولت برای این موضوع  فکری نماید و حال که افزایش نرخ در بنزین صورت گرفته باید راهکار جبرانی برای این موضوع در نظر گرفته شود. به عنوان مثال یارانه اقشار کم درامد را افزایش داده و یا نسبت به افزایش یارانه تولید اقدام کند.

وی گفت : برخلاف این اظهارات یقینا افزایش قیمت بنزین و تک نرخی شدن آن بر افزایش نرخ تورم تاثیر خواهد گذاشت زیرا راننده ای که بنزین را گران تر خریداری می کند قطعا هزینه بیشتری بابت حمل مسافر و بار دریافت می کند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد نسبت به حذف یارانه حمل و نقل عمومی خاطر نشان کرد : قطعا در این جریان مجلس دخالتی نداشته و دولت تنها در این ارتباط تصمیم گیرنده بوده است اما باید در این خصوص بازنگری شده و دولت به بخش حمل و نقل عمومی یارانه سوخت اختصاص دهد.

بیگلری همچنین با توجه به تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت خودرو اظهار داشت : با توجه به رکود شدید در بازار خودرو مسلما هر گونه افزایش بیش از این این قیمت خودرو بر تشدید  رکود بازار  و افت فروش شرکتها موثر خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: