جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری تهران به بیست و ششمین مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: علاوه بر پردیس های 6 گانه خورشید ولایت مستقر در مرقد مطهر، دو پردیس ویژه در شمال و جنوب تهران در مسیرهای منتهی به جماران و مرقد امام به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام این خبر اظهار داشت:  شهرداری تهران به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برنامه های اجرایی را با هدف به معرفی وجوه شش گانه رهبری حضرت امام خمینی (ره ) مشتمل بر مکتب امام، خط امام عصر امام و علم امام،  استمرار و امداد وجوه شش گانه مدیریت حضرت امام خمینی (ره) در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارائه خدمات و محصولاتت فاخر با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مدیریت کارآمد اسلامی، توجه ویژه به پاسداشت ایام نورانی ماه شعبان المعظم با محوریت مناجات شعبانیه به عنوان یکی از ادعیه مورد تاکید و توجه امام راحل (ره)، انسجام عملی  و هم افزایی در وادهای مختلف شهرداری به منظور ارائه خدمات شایسته به زائرین عزیز حرم مطهر، هماهنگی و همکاری کامل و مستمر با ستاد ارتحال معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مستقر در حرم مطهر تدارک دیده است.

برپایی پردیس های 6 گانه فرهنگی با عنوان خورشید ولایت در حرم مطهر امام خمینی(ره)

وی از برپایی پردیس های 6 گانه فرهنگی  با عنوان خورشید ولایت حرم مطهر امام خمینی(ره)  خبر داد و گفت: مناطق 22گانه با هماهنگی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به صورت متمرکز نسبت به برپایی 6 پردیس با عنوان خورشید ولایت به معرفی وجوه شش گانه رهبری حضرت امام خمینی (ره) مشتمل بر مکتب امام ، خط امام، هنر امام، عصر امام، فتح الفتوح امام و علم امام می پردازند.

امرودی اعلام کرد: در پردیس مکتب امام  شاخصه ها و مولفه های مکتب امام (ره) با محوریت ابعاد شخصیت، رفتار و سبک زندگی امام راحل(ره) معرفی می شود که از سوی مناطق 7و 12 و  13 در شمال شرقی حرم مطهر برپا می شود.

وی ادامه داد: پردیس هنر امام با رویکرد مقاومت اسلامی از سوی مناطق 2و 4و 19  با تاکید بر ولایت مطلقه به عنوان میراث ماندگار امام خمینی (ره) برپا می شود. همچنین پردیس خط امام نیز با توجه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر عرصه جنگ نرم به تشریح فعالیت های افسران جنگ نرم و مبارزه با جنگ نرم برای مردم و بویژه جوانان می پردازد که در برپایی آن مناطق 3و 17 و 9 همکاری دارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: پردیس عصر امام نیز از سوی مناطق 6، 10 و 11 و  16 برپا می شود و با رویکرد آرمان قدس شریف، نقش ویژه بانوان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و صحنه های دفاع از آرمان های نظام اسلامی را تشریح خواهد کرد.

 وی خاطرنشان ساخت: پردیس فتح الفتوح امام نیز با رویکرد مدافعان حرم و موضوع ترویج وتعمیق روحیه ایثار و شهادت و مقاومت با همکاری مناطق 5و 4 و 18 و پردیس علم امام نیز با رویکرد دفاع از مستضعفان و استکبارستیزی راجع به مردم عراق، یمن و سوریه در خصوص استمرار و امتداد مکتب امام در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مناطق 8 و 15 و 21 و 22 برپا می شود.

به گفته امرودی، فعالیت های محتوایی این پردیس ها توسط خانه های سرای محلات از جمله خانه های رسانه و فضای مجازی، خانه ی هنر و ادبیات، خانه ی قرآن و عترت، خانه ی رفاه و خدمات اجتماعی، خانه سلامت و محیط زیست، خانه ی دوام و ایمنی، خانه ی کارآفرینی و توانمند سازی، خانه ی علم و زندگی، خانه ی ورزش طراحی و اجرا می شود.

برپایی دو پردیس ویژه در شمال و جنوب تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی دو پردیس ویژه در شمال و جنوب تهران خبر داد و گفت: این پردیس ها به منظور اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت تشریح افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) به ارائه خدمات به مردم بویژه زائرین مرقد امام و مراجعه کنندگان به حسینه جماران خواهند پرداخت.

پردیس ویژه خورشید ولایت جماران در مسیر حسینیه جماران

وی از برپایی پردیس ویژه خورشید ولایت جماران در مسیر حسینیه جماران خبر داد و گفت:پردیس فرهنگی جماران از 10 تا 15 خرداد با توجه به اهمیت و نقش تاریخی محله جماران به عنوان نماد هویت انقلابی در محلات شهر تهران از سوی منطقه یک شهرداری تهران برپا می شود.

امرودی ادامه داد: در پردیس فرهنگی جماران برنامه هایی چون برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر، فیلم مستند، با محوریت حضرت امام خمینی (ره)، مراسم ختم قرآن کریم ویژه اهالی جماران به همراه مسابقات قرآن بخوانید جایزه بگیرید ویژه کودکان، توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران و مراجعه کنندگان به حسینیه جماران اجرا می شود.

پردیس ویژه خورشید ولایت ری در مسیر منتهی به مرقد امام (ره)

وی با اعلام برپایی خورشید ولایت ری در مسیر منتهی به مرقد امام (ره) گفت: پردیس فرهنگی ری از تاریخ 12 تا 15 خرداد با توجه به اهمیت و نقش تاریخی شهر ری به عنوان نماد معنوی تهران به همت شهرداری منطقه 20 تهران برپا می شود.

به گفته امرودی، در این پردیس ضمن فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به مرقد مطهر، برنامه های اجرایی چون برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر، فیلم مستند، با محوریت حضرت امام خمینی (ره) ، توزیع بسته های فرهنگی حاوی لوح فشرده و محصولات فرهنگی در میان زائران و پذیرایی از زائرین ووردی خروجی حرم مطهر حضرت امام (ره) انجام می شود.

اعلام برنامه های اجرایی مناطق 22 گانه در هفته منتهی به 14 خرداد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های اجرایی مناطق 22گانه در هفته منتهی به 14 خرداد گفت: این برنامه ها با تاکید بر رویکرد  محتوایی شش گانه اجرا می شود که بخشی از آن شامل پیش بینی و اجرای تور تهرانگردی به منظور بازدید زائران و شهروندان از حرم مطهر، پروژه های مهم مدیریت شهری و اماکن زیارتی شهر تهران، برگزاری شب های شعر و خاطره در مراکز فرهنگی( سرای محلات، خانه سلامت، کتابخانه ها و ...) است.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی، هنری ، ورزشی و .. در محلات، برگزاری نشست های معرفتی همراه با تریبون آزاد، حلقه های معرفتی، سخنرانی و .. با محوریت ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره)، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر امام دل ها در مراکز فرهنگی تابعه مناطق، تجهیز کتابخانه های تحت پوشش به آثار و تالیفات حضرت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های اجرایی مناطق 22 گانه در هفته منتهی به 14 خرداد به شمار می رود.

ارائه خدمات سلامت به زائرین حرم مطهر

امرودی با اشاره به برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار کرد: غرفه سلامت در پردیس های فرهنگی 6 گانه بر پا می شود و به  ارائه خدمات رایگان اولیه پزشکی به عموم زائران حرم مطهر خواهد پرداخت. همچنین به همت اداره کل  سلامت شهرداری تهران طراحی و ارائه برنامه های اطلاع رسانی در مورد بهداشت و سلامت شهروندی صورت می گیرد.

ارائه خدمات فرهنگی ویژه به بانوان در پردیس ها

وی با اشاره به برپایی غرفه امور بانوان در پردیس های فرهنگی جهت ارائه خدمات فرهنگی ویژه بانوان گفت: در این غرفه به منظور ارائه محصولات فرهنگی از قبیل بروشور و کتب مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی ظرفیت های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان جهت بهره مندی ازآنها با محوریت مجموعه شهربانو به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برپا می شود.

اعلام برنامه های اجرایی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران

امرودی با اعلام برنامه های اجرایی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در خصوص مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: سازمان ورزش شهرداری تهران به برگزاری تور دوچرخه سواری ولایت، برگزاری مسابقات ورزشی در پردیس های فرهنگی 6 گانه به همراه ارائه جوایز، برنامه ریزی در جهت حضور ورزشکاران به همراه مراسم ویژه در حرم مطهر اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: شرکت مترو  برنامه هایی چون پخش فیلم های کوتاه و مستند از تلویزیون های ایستگاه مترو، فضاسازی تبلیغی ایستگاه های مترو با محوریت پیام ها و کلمات قصار امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دستورکار خود قرار داده است.

 به گفته امرودی، از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقداماتی چون هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل و محوریت کلمات و جملات قصار حضرت امام راحل(ره) و رهبر مظعم انقلاب اسلامی با امعان نظر به ابعاد شش گانه ی شخصیت امام راحل(ره) مشتمل بر مکتب امام، خط امام، هنر امام، عصر امام، فتح الفتوح امام، علم امام، فضاسازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر و صحن های حرم همراه با پیام های فرهنگی اجرا می شود.

وی افزود: همچنین اتخاذ تمهیدات لازم برای بر پایی نماز جماعه مغرب و عشا در شب چهاردهم خرداد ماه در پردیس های شش گانه شهرداری، استقرار روحانیون در پردیس های فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات زائران حرم مطهر نیز به همت مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران انجام می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: از سوی سازمان بهشت زهرا(س) نیز اتخاذ تمهیدات مناسب در برپایی پردیس های فرهنگی 6 گانه در حرم مطهر، فضاسازی بهشت زهرا(س) با پیام ها و جملات مربوط به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ارائه خدمات و محصولات فرهنگی در تعامل با فرهنگ سرای رضوان به عموم زائران بهشت زهرا(س) صورت خواهد گرفت.

وی افزود: موسسه همشهری نیز نسبت به طراحی و انتشار یک شماره ویژه نامه مربوط به سالروز ارتحال امام راحل(ره) در تیراژ سراسری، چاپ و انتشار مطالب، خاطرات و مقالات مرتبط با امام راحل(ره) در مجلات وابسته، چاپ و انتشار اخبار و مقالات و مطالب مرتبط با امام راحل(ره) در روزنامه همشهری را اقدام کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: