جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
ثبت درخواست قضایی از «خانه»

مهر: حجت الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه در طرح پیشخوان قضایی و همچنین ایجاد سامانه های الکترونیکی هدف این بود که سرویسی راه اندازی کنیم که مردم به جای آمدن به دادگستری به سیستم های الکترونیک مراجعه کنند گفت: در این سیستم مردم حقیقی، مردم حقوقی(شرکت ها،وکلا و کارشناسان ) و گروه ضابطان، سه گروهی هستند که گیرنده خدمات هستند و این خدمات هم از خانه و بعد هم از طریق دفاتر پیشخوان قضایی قابل ارائه است. البته این طرح در تهران آغاز به کار کرده است  و هم اکنون ۱۸ استان کشور دفاتر پیشخوان قضایی دارند.

وی افزود: در طرح دیگری که به زودی رونمایی می شود قرار است ضابطان قضایی (نیروی انتظامی) هم از خدمات بهره برده و وارد شبکه شوند. یعنی اینکه دیگر شاهد آن نخواهیم بود که پرونده از طریق فیزیکی و با فرد از دادسرا به کلانتری منتقل شود وتمام فرایند الکترونیکی خواهد شد. پایلوت این طرح در دادسرای خارک اجرایی شده به نحوی که مردم ابتدا به دادسرا می روند و دادسرا از طریق شبکه به کلانتری متصل می شود و به نوعی ارتباط میان دادسرا و کلانتری برای پیگیری یک پرونده برقرار می شود.

ابلاغ های قضایی پیامک می شود

معاون قوه قضائیه همچنین اعلام کرد: بر اساس گفتگوهایی که با همراه اول داشتیم قصد داریم علاوه بر ثبت اطلاعات تمامی ابلاغ های قضایی را از طریق پیامک ارسال کنیم.

ثبت ۲۱۰ درخواست قضایی از «خانه»


حجت الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه تا اسفند ماه سال گذشته ۲۱۰ درخواست در سیستم دفاتر پیشخوان قضایی ثبت می شد گفت: تعداد و نوع درخواست ها بر اساس مطالعات و بررسی ها در حال افزایش است و شهروندان می توانند ابتدا از خانه درخواست های خود را ثبت کرده و بعد به دفاتر پیشخوان برای ارائه مدارک و مراحل بعدی مراجعه کنند.

وی گفت: اعسار ازمهریه، مطالبه وجه سفته، اعسار از پرداخت محکوم به، صدور اجرائیه درباره رای حل اختلاف کارگر و کارفرما، نصب  قیم، گواهی عدم امکان سازش، دعاوی مطالبه وجه چک، مطالبه نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، الزام به تمکین و تعدیل و تقسیط مهریه،اصلاح شناسنامه، ابطال شناسنامه، مطالبه دیه و غیره ... بخشی از این خدمات قضایی محسوب می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: