جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
رسیدگی به فقرا در صدر برنامه های شهرداری تهران قرار دارد

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: در تهران 500هزار خانوار وجود دارد که به لحاظ اقتصادی برخوردار هستند و با هر سلیقه ای، روح انسانیت در آن ها وجود دارد. همچنین حدود 180 تا 200هزار خانوار نیز در شهر تهران وجود دارند که به نوعی نیازمند هستند.

از این رو هنر ما این است که این ارتباط را بین خانوارهای برخوردار با خانوارهایی که به نوعی نیازمند هستند، برقرار کرده و نیازمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری آن ها را برطرف کنیم .

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز طی سخنانی در جریان جلسه مشترک با رییس و تعدادی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرداری تهران به منظور کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان، تاکید کرد: هم اکنون حوزه اجتماعی مناطق 22 گانه شهرداری تهران به صورت جدی درگیر این موضوع هستند، به نحوی که هم اکنون 10هزار نفر از زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند، تحت پوشش شهرداری تهران قرار گرفته اند.

وی گفت: چرخه ای که برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده به گونه ای است که نسبت به توانمندسازی آنان اقدام می شود. به این ترتیب تاکنون 17هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در این چرخه قرار گرفته و از نظر اقتصادی خودشان را اداره می کنند اما ارتباط فرهنگی آن ها با شهرداری تهران برقرار است.

به گفته وی شهرداری تهران در حوزه ایثارگران، جانبازان و مخصوصا خانواده های جانبازان اعصاب و روان به طور جدی وارد عمل شده و این افراد را تحت پوشش قرار می دهد.

محمدباقر قالیباف حوزه آسیب های اجتماعی را سومین حوزه کاری شهرداری تهران در این زمینه عنوان کرد و گفت: هم اکنون مشکل کارتن خواب ها، کودکان کار و... در شهر تهران وجود دارد که شهرداری تهران در کنار دیگر آسیب های اجتماعی به آن ها رسیدگی می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در تهران 500هزار خانوار وجود دارد که به لحاظ اقتصادی برخوردار هستند و با هر سلیقه ای، روح انسانیت در آن ها وجود دارد.همچنین حدود 180 تا 200 هزار خانوار نیز در شهر تهران وجود دارند که به نوعی نیازمند هستند. از این رو هنر ما این است که این ارتباط را بین خانوارهای برخوردار با خانوارهایی که به نوعی نیازمند هستند، برقرار کرده و نیازمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری آن ها را برطرف کنیم.

قالیباف به برنامه ریزی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برای رسیدگی به این موارد اشاره کرد و گفت: در سال جاری به طور ویژه رسیدگی به فقرا را در صدر کار خود قرار داده و در جلسات شورای معاونان و شورای شهرداران نیز بر این موضوع تاکید کرده ایم؛ مخصوصا در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه به موضوع رسیدگی به فقرا و نیازمندان با استفاده از ظرفیت های شهر و همچنین انجمن ها و موسسات خیریه توجه خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه نیز پیرامون همکاری های شهرداری تهران با کمیته امداد امام خمینی(ره) و تعاملات آینده بحث و تبادل نظر شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: