جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
پلیس آمریکا روزانه دو نفر را می کشد

العالم: آمریکا که خود را مهد دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر در جهان می داند، امروز با مشکل داخلی مهم و جنجال آفرینی به نام خشونت مواجه است.

 روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی به این موضوع پرداخته و خاطرنشان می کند که تعداد افرادی که در آمریکا هدف تیراندازی نیروهای پلیس قرار می گیرند بسیار بیشتر آمارهای رسمی است.

این گزارش می افزاید: چه کسی تصور می کرد که بعد از گذشت 52 سال از گفتار معروف "مارتین لوتر" با عنوان "رویایی دارم"، درباره تساوی حقوق سیاه پوستان و سفیدپوستان، پلیس آمریکا جوانی را در زندان بر اثر شکنجه به قتل برساند و جوان دیگری را به شدت مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و او را برای معالجه به بیمارستان منتقل نکند؟

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه واشنگتن پست جمع‌آوری کرده در پنج ماه اول سال جاری میلادی دست کم ۳۸۵ نفر در تیراندازی پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

بنا بر این آمار، در ماه‌های گذشته به طور متوسط بیش از دو نفر در هر روز در تیراندازی پلیس آمریکا کشته شده‌اند که این میزان، دو برابر نرخ اعلام‌شده در آمارهای رسمی یک دهه گذشته است.

این گزارش نشان می‌دهد در میان کسانی که در پنج ماه گذشته توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند، حدود ۸۰ درصد مسلح به سلاح گرم یا سرد بوده‌اند، اما ۴۹ نفر از قربانیان نیز غیرمسلح بوده‌اند.

پلیس آمریکا در صورتی مجاز به استفاده از سلاح مرگبار است که جان خود یا دیگران را در خطر ببیند.

واشنگتن پست می نویسد که از ۳۸۵ مورد تیراندازی منجر به مرگ در سال ۲۰۱۵ تنها 3 مورد (کمتر از یک درصد کل موارد) به اعلام اتهام علیه افسران پلیس منجر شده است.

گزارش واشنگتن پست نشان می‌دهد که شمار سیاهپوستانی که در تیراندازی پلیس کشته می‌شوند - به ویژه درمیان قربانیان غیر مسلح - نسبت به بقیه کسانی که هدف قرار می‌گیرند، بسیار بیشتر است.

در ماه‌های اخیر پروند‌ه‌های مربوط به سیاهپوستان غیر مسلح که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند ، جنجال شدیدی به پا کرده است.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که موضوع ظلم و ستم در حق برخی اقلیت ها، در میان مردم جنجالی شده و این امر در اعتراض های فرگوسن و بالتیمور به روشنی تجلی یافت و گزارش وزارت دادگستری آمریکا نیز آن را تایید و به رفتارهای خشونت آمیز پلیس و دستگاه قضایی این کشور در حق آمریکایی ها، بویژه شهروندان آفریقایی الاصل اشاره کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: