جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 خرداد 1394     
پیاده راه ها برای تردد دوچرخه سواران آماده می شوند

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به  اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 گفت: ساماندهی موتورسیکلت سواران، چرخ دستی ها و عابران پیاده در منطقه 12 آغاز شده است.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با تاکید بر اینکه طرح انضباط اجتماعی یکی از موضوعات مطروحه در طرح انضباط شهری که در منطقه 12 در حال اجراست، می باشد، گفت: این طرح با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش ایمنی در دستور کار شهرداری تهران، فرماندهی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است. به طوری که ساماندهی منطقه 12 با رویکرد رسیدگی به وضعیت عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، حمل بار و کالا و اجرای انضباط ترافیکی را در معاونت حمل و نقل و ترافیک آغاز کرده ایم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه مداوای قلب تهران به عنوان قطب تاریخی و گردشگری و اقتصادی پایتخت ضروریست که شهرداری تهران اجرای این طرح را دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: پیش از این نیز چندین طرح ترافیکی در این منطقه مورد مطالعه قرار گرفته است.

تشکری هاشمی ادامه داد: طی سال گذشته ساماندهی چرخ دستی های حمل بار در محدوده بازار از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است. در عین حال نیز ساماندهی موتور سیکلت سواران و اجرای طرح خط سفید نیز در این منطقه برنامه ریزی شده است .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری با همکاری پلیس برنامه ویژه‌ای برای حاکم کردن انضباط در معابر منطقه 12 دارد، گفت: در گام نخست ساماندهی موتورسیکلت سواران در این محدوده مدنظر است که بخشی از کار از سوی شهرداری تهران و بخشی نیز از سوی راهور تهران بزرگ انجام خواهد گرفت. در عین حال که انتظار داریم موتورسیکلت سواران  نیز در این محدوده اهتمام ویژه تری به رعایت قوانین و آیین نامه رانندگی داشته و نظم و انضباط بیشتری را در این محدوده رعایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود موتورسیکلت های برقی به محدوده بازار و پیک موتوری ها از اولویت های معاونت حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: از سال گذشته ورود موتورسیکلت های برقی را با جدیت در شهرداری تهران دنبال کردیم. به طوری که در فراخوانی به شرکت های سازنده اعلام کرده و نیازمند حمایت شرکت های سازنده هستیم. همچنان که شهرداری تهران از مالکان موتور سیکلت های برقی در قالب طرح های حمایتی و یارانه ای حمایت خواهد کرد و تسهیلات شارژ و پارکینگ را به مالکان ارایه خواهد داد .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: به ازای هر موتورسیکلت تا سقف 80 درصد وام با کارمزد 2 درصد ارایه و قریب به یک میلیون و 850 هزار تومان هم برای خرید موتور سیکلت برقی پرداخت می شود .

وی همچنین تصریح کرد: اکنون در مرحله تایید محصولات در استاندارد هستیم و به محض تایید، موتور سیکلت های برقی وارد محدوده بازار می شود. همزمان نیز با اجرای این طرح به صورت تدریجی محدویت هایی برای تردد موتور سیکلت سواران در منطقه 12 اعلام خواهد شد .

تشکری‌هاشمی همچنین از ایجاد مسیرهای دوچرخه در محدوده منطقه 12 خبرداد و گفت: مطالعات این طرح از سال گذشته آغاز شده و به زودی ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق 6، 7، 11 و 12 با محوریت خدمات‌دهی در منطقه12 ایجاد خواهد شد.

به گفته معاون شهردار تهران در آینده ای نزدیک دوچرخه در محدوده بازار در اختیار شهروندان قرار می گیرد و پیاده راه ها نیز برای تردد دوچرخه سواران ساماندهی خواهد شد .

تشکری هاشمی با بیان اینکه اکنون وضعیت چرخ دستی ها در منطقه 12 مطلوب نیست، گفت: به زودی چرخ دستی های محدوده بازار ساماندهی و شناسنامه دار خواهند شد. در حال حاضر 7 تا 10 هزار نفر در این محدوده فعالیت دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: