جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 خرداد 1394     
صرفه جویی 9میلیارد لیتر بنزین با استفاده از مترو تاسال 2021

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،گرامی در جمع خبرنگاران در نشست خبری شرکت متروی تهران با اصحاب رسانه با بیان اینکه اکنون ایستگاه های عبدل آباد، نعمت آباد، زین الدین ، نوبنیاد و شهرک قائم در خط 3 مترو و ایستگاه بیمه یا جاده مخصوص در خط 4 مترو مراحل پایانی بهره برداری را سپری می کنند، گفت: طی خردادماه دو ایستگاه از خط 3 مترو به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پیش از این وعده داده بودیم در سال 94 ماهی یک ایستگاه مترو به بهره برداری برسد، گفت: برای جبران تاخیر در بهره برداری ماهانه ایستگاه ها تادوماه آینده 4 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شرکت مترو همچنین گفت: اکنون 156 کیلومتر خط مترو با 91 ایستگاه در شهر تهران مورد بهره برداری است که روزانه جابجایی  3.5 – 3.6 میلیون نفر از این طریق انجام می شود.

گرامی تصریح کرد: بالغ بر 100کیلومتر خط مترو نیز در خطوط 6 ،7 ، نیمه شمالی خط 3 ، مهرآباد و انشعاب نیاوران در حال ساخت داریم. در عین حال که 52 کیلومتر خط مترو نیز تا پرند در دست احداث است.

وی با بیان اینکه حضور اصحاب رسانه در مراسم افتتاحیه های ایستگاه ها خداقوتی به همکارانم در مترو است، گفت: آمارهای زیادی را می توان در خصوص متروی تهران ارایه کرد که از جمله می توان گفت با راه اندازی نیمه شمالی خط 3 از نظر طول مترو به مقام دهم در جهان خواهیم رسید .

گرامی با بیان اینکه دستاوردهای با ارزشی در طول سال های ساخت مترو به دست آورده ایم، گفت: طی سال گذشته رکورد احداث تونل در نیمه شمالی خط 3 مترو به هفته ای 500 متر رسید همچنین احداث تونل به روش مکانیزه و با دستگاه تی بی ام را به 52 متر رسانده ایم.

وی بابیان اینکه ساخت مترو در تهران در بحث ساختمانی 100درصد بومی سازی شده و به دست توانمند صنعتگران ایرانی ساخته می شود، تصریح کرد: در بخش تجهیزات هم 60 درصد بومی سازی کرده ایم، به طوری که اکنون بسیاری از تجهیزاتی که وابسته به خارج بود با استفاده از تجهیزات داخلی و با تاکید اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ساخته می شوند.

به گفته وی ساخت و تجهیزات متروی تهران اکنون به لحاظ کیفیت و تکنولوژی برترین تست ها و گواهی نامه های بین المللی را دریافت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مترو سیستمی ریلی و بسیار پاک است، گفت: آمارها نشان می دهد با استفاده از مترو صرفه جویی 9 میلیاردلیتر بنزین را تا سال 2021 خواهیم داشت. این در حالی است که با ساخت هر خط مترو 16 هزار شغل مستقیم و 165 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

گرامی با اشاره به اینکه از زمان شروع به کار مترو از سال 77 تا کنون بالغ بر 4 میلیارد مسافر از طریق خطوط مترو جابه جا شده اند، اظهارکرد: مترو به لحاظ زیست محیطی نیز تاثیرات بسیاری بر انواع الایندگی ها اعم از آلودگی هوا و صوتی دارد. به طوری که اکنون سهم حمل ونقل جاده ای 76 درصد، هوایپیما 12 درصد، حمل ونقل دریایی 10 درصد و حمل و نقل ریلی(مترو) تنها 2 درصد تولید گازهای آلاینده است. این نشان می دهد مترو به خودی خود ایده آل ترین سیستم حمل و نقلی به لحاظ زیست محیطی است .

وی با بیان اینکه اکنون خط 6 مترو با طول 35 کیلومتر و 27 ایستگاه، 12 تا 15 درصد پیشرفت داشته است، گفت: خط 7مترو به طول 38 کیلومتر با 30 ایستگاه بالغ بر 45 درصد پیشرفت ساختمانی داشته به طوری که تا کنون 14 کیلومتر تونل سازی در این خط انجام شده است.

معاون شرکت مترو تهران تاکید کرد: نیمه شمالی خط 3 مترو به طول 17 کیلومتر و 11 ایستگاه، خط مهرآباد به طول 3 کیلومتر و 3 ایستگاه و انشعاب خط نیاوران به طول 6 کیلومتر با 4 ایستگاه در دست ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون و به منظور بهره برداری از ایستگاه های در دست ساخت به 3 هزار واگن نیاز داریم، گفت: هزار دستگاه سفارش داده شده و دو هزار دستگاه دیگر نیز در انتظار تایید فاینانس است . امیدواریم پیگیری های فاینانس از طریق دولت به نتیجه برسد که به محض آن سفارش 2 هزار واگن دیگر نیز گذاشته خواهد شد .

به گفته وی طی یک سال آینده هزار واگن وارد خطوط مترو می شود که از این میزان 40 درصد تولید داخل و 60 درصد واگن ها خارجی است .

وی در ادامه با بیان اینکه همیشه در ساخت مترو امیدوار به کمک دولت بوده ایم، گفت: دولت سهم 50 درصدی خود را در ساخت مترو پرداخت نکرده است گرچه عدم پرداخت سهم دولت مبنی بر سنگ اندازی دولت نیست بلکه شرایط اقتصادی دولت را نیز درک می کنیم اما به واقع مترو نمادی از اقتصاد مقاومتی است که هزینه در آن یعنی صرفه جویی  که همه دولت ها این مهم را قبول دارند اما عزم جدی برای حل مشکلات می خواهد.

گرامی  تاکید کرد : امیدواریم با تامین فاینانس از سوی دولت خط 6 و 7 مترو به بهره برداری برسد و پس از آن متروی تهران عمده راه خود را طی کره و تنها ریزه کاری ها در ساخت مترو باقی می ماند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه خطوط اقماری مترو گفت: برای توسعه خط 2 مترو به سمت سرخه حصار و پس از آن شهرپردیس برنامه ریزی ها صورت گرفته اما محدودیت مالی ما را با مشکل مواجه کرده اند که در این خصوص نیز به محض توافقات و تامین منابع مالی توسعه اقماری خطوط نیز به اجرا در خواهد آمد و طی دو سال به اتمام خواهد رسید .

گرامی در پایان با اشاره به اینکه طراحی مترو به گونه ای است که زلزله تونل را خراب نمی کند، گفت: با توجه به اینکه تهران یکی از گسل های فعال زلزله است اما متروی تهران تا بیش از 8 ریشتر زلزله را تحمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون همانطور که پیش از این وعده داده بودیم تمامی ایستگاه ها با پله برقی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی طبق مصوبه هیات وزیران متروی ورامین قرار است توسط شرکت راه آهن به سرانجام برسد.

وی همچنین درخصوص درخواست برای ساخت مترو از سایر کشورها نیز گفت: این درخواست ها به صورت رسمی نبوده است اما برخی از کشورهای منطقه رایزنی هایی با ما انجام داده اند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: