جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 خرداد 1394     
برنامه هاي گسترده زيست محيطي در تهران اجرا مي شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،شهرداري تهران برنامه هاي گسترده اي را همزمان با آغاز هفته محيط زيست (16 الی 22 خردادماه )، در سطح مناطق 22 گانه به اجرا در مي آورد.

دكتر علي محمد شاعري با اعلام اين خبر اظهار داشت: روز جهانی محیط زیست به عنوان بزرگترین رویداد جهان در عرصه محیط زیست همه ساله در بیش از100 کشور جهان گرامی داشته می شود.امسال نيز همچون سالهاي قبل و با شعار جهانی 7 میلیارد آرزو،‌ یک کره زمین ، بهره‌برداری به همراه حفاظت" برنامه هاي ويژه اي براي اين هفته در نظر گرفته شده است كه همه برنامه ها بر "بهره برداری آینده نگرانه از منابع طبیعی و محیط زیست و تحقق بخشیدن به موضوع توسعه پایدار"استوار است.

وي با بيان اينكه در راستای همسویی با جامعه جهانی، پیام شهرداری تهران در اين هفته با عنوان “8 میلیون آرزو،‌یک تهران،‌آسمان آبی- زمین پاک” در نظر گرفته شده افزود: ‌فعالیتهای شهرداری تهران در همه عرصه ها به ارزشگذاری،‌ پاسداشت و تلاش در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‌زیست استوار خواهد بود.

شاعري به مهمترین برنامه های شهرداری تهران در هفته محیط زیست اشاره و بيان كرد: برگزاری جشنواره های منطقه ای در مناطق22گانه با محوریت پیام سال جاری، برگزاري كارگاههاي آموزشي با محوريت موضوعات كاهش تولید و تفکیک پسماند، صرفه جویی درمصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از طبیعت، افتتاح طرحهای محیط زیستی در مناطق 22گانه با محوریت بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و محیط زیست از جمله برنامه هاي شهرداري تهران در اين هفته است.

وي برگزاری مراسم پیاده روی و دوچرخه سواری در معابر منتهی به بوستانها و اکوسیستمهای طبیعی کلانشهر تهران را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده اعلام كرد و گفت: اين برنامه با هدف پاسداشت محیط زیست و طبیعت و عدم استفاده از خودرو اجرايي مي شود.

شاعري خاطر نشان كرد: در راستای اهداف و سیاستهای شهرداری تهران در استفاده نكردن از کیسه ها و ظروف پلاستیکی، در برگزاري همايشها و كارگاهها از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نخواهد شد و نسبت به توزیع کیسه ها و ظروف زیست تجزیه پذیر اقدام مي شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: