جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 خرداد 1394     
متاسفانه مبحث مهم و حیاتی مترو از سوی دولت به سوی سیاست سوق داده شده است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تولید حمل و نقل عمومی و تعهدات دولت نسبت به 50% حمل و نقل عمومی گفت: شما می دانید که غریب به 90% حمل و نقل ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می پذیرد و ناوگانهای دیگر ما مانند ناوگان های هوایی و دریایی تعریف چندانی ندارند.

متاسفانه در سالهای اخیر مترو از سوی دولت به دست فراموشی سپرده شد

سید احسن علوی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: دولت باید تلاش کند تا در این بخشها نیز پیشرفت داشته باشد و واقعیت این است که ما حتی در بخش مترو که یک وسیله حمل و نقل عمومی است نیز پیشرفت نداشته ایم و  دولت برای توسعه و پیشرفت آن کمکی نکرده است  ، متاسفانه در سالهای اخیر مترو تقریبا به فراموشی سپرده شد در حالی که در شهری مانند تهران مترو بهترین راه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا  است . ولی دولت متاسفانه در بخش  خدمات رسانی بعضی از مسائل را به سوی سیاست هول می دهد و این موضوع فقط به زیان مردم است. از این سو گران شدن سوخت نیز خود آسیب فراوانی به حمل و نقل وارد کرد که باز هم در این مورد مردم دچار آسیب شدند .

وی در ادامه افزود: ما در بخش هوایی ناوگان آسیب دیده ای داریم ، در بحث حمل و نقل زمینی یا عمومی نیز ما هم بحث جاده ها را داریم که دیگر جواب گوی این حجم ترد وسایل نقلیه نیست و هم اینکه دولت آنطور که باید و شاید توجهی به این موضوع ندارد. چنانچه ما فقط بخش اعتبارات را در نظر بگیریم قبول داریم که به لحاظ اعتباری عقب هستیم که تمام این مسائل به بحث مدیریت بر می گردد .

سید احسن علوی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال انتظار داریم دولت باید نگاه ویژه ای به بخش حمل و نقل  داشته باشد و در مجموع برنامه جامع و کاملی برای این بخش داشته باشد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: