جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 خرداد 1394     
طارمی راهی لیگ عربها می شود؟!

مهدی طارمی، در خصوص باخت پرسپولیس مقابل الهلال عربستان و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

باختید و همه چیز تمام شد.

متاسفانه بله.پایان تلخی در آسیا داشتیم و از همه هواداران معذرت می خواهم که نتوانستیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.فصل کابوس واری بود و حالا که تمام شده باید فکر آینده بود.

بازی را چطور دیدی؟

الهلال بر خلاف النصر و لخویا تک ستاره نداشت. آن دو تیم سه چهار بازیکن شاخص داشتند که خلاقیت این بازیکنان برایشان گره‌گشا بود اما الهلال واقعا یک تیم بود. با تاکتیک و با برنامه. عجیب هم نیست.اسکلت این تیم سال‌هاست حفظ شده و بازیکنانش کنار هم بازی می کنند.بازی رفت هم خوب بودند.همان ده دقیقه اول بازی می شد فهمید زور ما به الهلال نمی رسد.

چرا؟

در همه نقاط زمین دو بازیکن داشتند.کار تیمی شان حرف نداشت و ارتباط خطوط ما را قطع کرده بودند.

سهم داور و کارشکنی عربستانی ها در باخت چقدر بود؟

ما که نباید خودمان را گول بزنیم. باخته ایم و می شود هزار جور بهانه آورد اما اصل کار این است که خودمان خوب نبودیم.اصلا هم خوب نبودیم و نتوانستیم فوتبال خود را به حریف دیکته کنیم.کارشکنی ها که همیشه بوده و از آن بی خبر نبودیم. داور هم ممکن است اشتباه کند.مگر در بازی رفت اشتباه نکرد؟من دوست ندارم خودم و هواداران را گول بزنم. ما به بد بودن خودمان باختیم.

چرا پرسپولیس اینقدر فراز و نشیب دارد؟

ببینید ما در آسیا به لخویا و النصر هم خارج ازخانه با همین نتیجه باخته بودیم. بازی های خانگی فرق دارد و هواداران سه بازی رویایی را برایمان رقم زدند.ما در آزادی با آن همه هوادار ،بازی نکرده یک گل از حریف جلو بودیم.قبول هم کنیم تفاوت باشگاه‌های ما با برخی باشگاه‌های آسیا کم نیست. حریف می رود ژاوی را می خرد و بهترین ستاره ها را دارد.همه چیزشان حرفه ای و به وقت است.برای رسیدن به آنها باید خیلی تلاش کنیم. البته اینکه مقابل الهلال خوب نبودیم هم جزیی از فوتبال است، قصد قیاس ندارم و فردا نگویند طارمی پرسپولیس را با برزیل مقایسه کرد فقط در حد مثال می گویم مثلا برزیل هم مقابل آلمان شب خوبش نبود و آن نتیجه عجیب رقم خورد. بعضی بازی ها خراب می شود. حالا هر چقدر هم که تلاش کنی آن بازی درست نمی شود.

اتفاقا سوال بعدی ما در مورد حرفه ای نبودن تیم هایمان بود.مثلا چرا باید مدیر باشگاه روز بازی تیم را رها کند و تیم ناچار باشد در راهروی طبقات هتل بدود؟

نمی دانم. این را من نباید جواب بدهم.

اما همه اعضای تیم از این اتفاق دلخور بودند؟

الان پاسخ دادن من به این سوال نتیجه بازی را عوض می کند؟من کاری به مسایل مدیریتی ندارم.

مهدی طارمی چرا در بازی اینقدر عصبی بود؟

از همان ابتدا حس می کردم انگار وزن ورزشگاه آزادی روی شانه هایم است.من اصلا خوب نبودم و بابت این عملکردم از همه همبازیانم و کادر فنی و هواداران معذرت می خواهم.احساس می کردم باید برای تیمم کاری کنم و می دیدم نمی توانم.مثل یک کشتی گیر ۷۰ کیلو مقابل یک ۱۲۰کیلو مستاصل بودم.همین توقعی که خودم از خودم داشتم مرا عصبی کرده بود. این البته قابل توجیه نیست و دنبال توجیه عملکرد بدم نیستم.شب تلخی بود و نتوانستیم درصدی از توانایی هایمان را نشان دهیم.

اخراج در ثانیه های پایانی این شب تلخ را کامل کرد.

یک مشکلی که وجود داشت و دارد ساعت بازی هاست. من معمولا ساعت ۱۱ شب می خوابم.تمرینات و بازی های ما در ایران همیشه بعد از ظهر است و بدن ها به این ساعات عادت ندارند.این هم می تواند یکی از علت ها باشد ولی در مجموع دنبال بهانه گیری نیستم،دو کارت زرد گرفتم و اخراج شدم.کارت زرد اول را شاید داور می توانست ندهد، نمی دانم. به هر حال شب خوبی نبود.خطای من هم در ثانیه های پایانی کار اشتباهی بود.به هر حال واقعا ناراحتم.

موقع خروج از زمین هم هواداران الهلال به سمت تو بطری پرتاب می کردند.

توقع فرش قرمز نداشتم.طبیعی بود که از من استقبال خوبی نشود.
فارس:این فصل کابوس وار تمام شد. حالا برنامه ات چیست؟
دوست دارم فقط بخوابم.دوست دارم به هیچ چیزی فکر نکنم.باید دید وضعیت باشگاه چگونه است و من هم تصمیم گیری خواهم کرد.

مطالباتت را از باشگاه گرفته ای؟

قرارداد اولیه من ۱۵۰ میلیون بود که در نیم فصل دو برابر شد و با یکسری آپشن ها به ۴۰۰ میلیون رسید.تا حالا حدود ۱۵۰ میلیون تومان یا کمی کمتر گرفته ام.

اگر باشگاه شرط بگذارد که برای دریافت ۲۵۰ میلیون باقیمانده باتوجه به اینکه قرارداد سال بعد تو توافقی است، باید قراردادت را تمدید کنی چه تصمیمی می گیری؟


نمی دانم. فعلا که مذاکره نکرده ایم و اصلا تکلیف باشگاه مشخص نیست.

پیشنهادات خارجی ات به کجا رسید؟


در جریان کامل پیشنهاداتم نیستم، این مسایل را وکیلم پیگیری می کرد و قرار بود تا پایان بازی ها من فکرم فقط معطوف پرسپولیس و بازی ها باشد.الان فرصتی است تا بنشینیم و آنها را بررسی کنیم. چیزی که من خبر داشتم یک پیشنهاد اروپایی و یک تیم از ترکیه بودند که وکیلم ضمنی به من می گفت رقم آنها خوب نیست.دو سه پیشنهاد عربی هم می گفت رسیده. اولویت خودم پرسپولیس است تا خدا چه بخواهد.

ممکن است سال بعد در یک کشور عربی بازی کنی؟

گفتم که از جزییات پیشنهاداتم بیخبرم و به همین دلیل نمی توانم جواب سوال شما را بدهم.مطمئن باشید تا قبل از نیمه خرداد تصمیمم را برای فصل بعد می گیرم.

به قولت هم عمل کردی ماشین را به محرمی دادی.

به قولم نه، به وظیفه ام عمل کردم. آقا مجتبی حق گردن این فوتبال زیاد دارد.همین که هدیه ناقابل من را پذیرفت منت سر من گذاشت.

سوال آخر در مورد تیم ملی. آنجا می توانی فیکس شوی؟


بودن در تیم ملی یک افتخار است و من برای بودن در این تیم و رسیدن به این افتخار بزرگ همه تلاشم را انجام می دهم.

منبع: فارس




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: