جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 خرداد 1394     
خط‌کشی مخصوص مرغابی!/تصاویر

ایسنا: تلاشی برای اینکه همه مردم متوجه شوند که چون شهر را وسط طبیعت پهن کرده‌ایم معنی‌اش این نیست که همه موجودات زنده دیگر به غیر از آنهایی که روی دو پا راه می‌روند و بر دو یا چهار چرخ سوار می‌شوند باید به قول سهراب سپهری «از در خلقت بروند بیرون».

شهرهایی که در آن‌ها برکه‌های طبیعی و مصنوعی وجود دارد یا در کنار ساحل بنا شده‌اند، اغلب میزبان پرنده‌هایی هستند که ریسک زندگی در کنار انسان‌ها را به جان می‌خرند. از جمله این پرنده‌ها، مرغابی است که اغلب بعد از آب‌تنی، دوست دارد روی زمین راه برود و پر و بالش را خشک کند. حالا اگر تمام ساحل در قرق خط‌کشی برای رفت و آمد دوچرخه‌ها و خط عابر پیاده برای آدم‌ها باشد و نهایتش خط های سپید جدا کردن سیل ماشین‌های توی خیابان،‌ پس چه کسی حواسش به مرغابی‌ها باشد؟

اعضای این کمپین، آنهایی هستند که می‌خواهند توجه مردم را به این موضوع جلب کنند که در کنار دوچرخه و چهارچرخه و آدم‌های پیاده، مرغابی‌ها هم حق دارند.‌ برای همین روی زمین در حاشیه برکه‌ها و محل‌های رفت و آمد مرغابی‌ها،‌ خط‌کشی‌هایی روی زمین کشیده‌اند و داخلش با کشیدن عکس مرغابی به آدم‌هایی که رفت و آمد می‌کنند تذکر می‌دهند که باید احتیاط کنند چون ممکن است یک یا چند مرغابی این نزدیکی باشند و نباید آن‌ها را زیر گرفت یا ترساند.

این کمپین در روزهای اخیر توجهات زیادی به خودش جلب کرده است. هشتگ آن در توئیتر هر روز بیشتر و بیشتر به کار می‌رود و مردم عکس‌های خودشان از محل رفت و آمد مرغابی‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا نشان بدهند که علامت‌های روی زمین را دیده‌اند و به آن توجه می‌کنند.

گذشتن مرغابی‌ها از این فضاهای نشانه‌گذاری‌شده هم مایه سرگرمی و شوخی با سطح درک این پرنده‌های وحشی شده است.

حالا در کنار خط کشی برای جدا کردن محل عبور دوچرخه‌ها روی زمین،‌ خط‌کشی‌ها بخشی از پیاده‌رو را برای مرغابی‌ها هم جدا کرده‌اند. عکس‌های مربوط به این حرکت جالب را در زیر می‌بینید.

 

 

 

 

 

 

 

استقبال مرغابی‌ها از خط‌کشی مخصوص عبور آنها

 

علامت محل عبور مرغابی روی زمین در کنار خط عابر پیاده

 

علامت محل عبور مرغابی و عنوان کمپین

 

فعالان داوطلب، با اسپری و شابلون
علامت عبور مرغابی را روی زمین نقاشی می‌کنند

 

محل عبور مرغابی در حاشیه ساحلی که قایق‌ها در آن پهلو می‌گیرند

 

مردم عکس خودشان با عنوان کمپین را در توئیتر منتشر می‌کنند

 

مطبوعات با انتشار عکس‌های مردم و توضیح مختصری در مورد کمپین،
به ترویج آن کمک می‌کنند

 

نشانه‌گذاری محل عبور مرغابی‌ها در کنار خط‌کشی برای محل عبور دوچرخه



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: