جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 دی 1392     
فعالیت مضاعف ناوگان حمل و نقل عمومی با اجرای سراسری طرح زوج و فرد

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون شهردار تهران هم­زمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت اعلام کرد: فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهایی که طرح زوج و فرد به صورت سراسری به مورد اجرا در می­آید، مضاعف می­شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محدوده وسیعی از پایتخت طی روزهایی که طرح زوج و فرد به طور سراسری اجرا    می­شود، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در دو بخش اتوبوسرانی و مترو نیز افزایش می­یآبد.

وی با اشاره به این که در روزهای اجرای سراسری طرح زوج و فرد صد در صد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته می­شود، اظهارکرد: با به کارگیری تمام واگن­های مترو و اتوبوس­های شرکت واحد که امکان فعالیت دارند، تلاش می­کنیم تا سر فاصله حرکت قطارهای مترو و اتوبوس­های تندرو را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که فروش طرح ترافیک روزانه طی روزهای سه­شنبه و چهارشنبه در تهران متوقف خواهد شد، تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت در خدمت شهروندان خواهد بود و گشت­های تاکسیرانی بر عملکرد رانندگان تاکسی در جابه­جایی شهروندان نظارت خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که علاوه بر کودکان، گروه­های دیگری از شهروندان از جمله سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و بانوان باردار نیز از آلودگی هوا بیشترین آسیب را می­بینند، اضافه کرد: از عموم شهروندان به ویژه گروه­های حساس جامعه درخواست می­شود به جز موارد اضطراری و ضروری از منازل خود خارج نشوند.

معاون شهردار تهران در پایان از ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون به عنوان آلاینده اصلی این روزهای هوای تهران نام برد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده­های هوای تهران به دلیل سکون نسبی هوا رو به افزایش است و از این رو استمرار وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای پایانی هفته پیش­بینی می­شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: