جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 خرداد 1394     
جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات جنوبی البرز

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرکل حریم شهر تهران  با اشاره به راه اندازی حریم پایتخت براساس طرح راهبردی حریم گفت: مهم این نیست که چه سازمانی حریم شهر تهران را اداره کند. اگر تصمیم بر این شد تا مدیریت یکپارچه حریم شهر تهران توسط مدیریت شهری اجرایی شود قطعا شهرداری تهران از اجرای این طرح استقبال می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم را نیز انجام می دهد.

خانلری با بیان مطلب فوق اظهار کرد: سازمان حریم پایتخت می‌تواند مدیریت یکپارچه را در صیانت از آن اجرایی کند. به عبارت دیگر سازمان حریم پایتخت باید بتواند با پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم حریم را به خوبی اداره کند. باز تاکید می‌کنم نگاه ما همانطور که به آن نیز اشاره کردم، یک نگاه محتوایی است و با اجرای این طرح باید تمام سازمان‌های متولی و تاثیرگذار در حریم پای کار بیایند تا یک هم افزایی مدیریتی به وجود آید.

وی تاکید کرد: تلاش تمامی مدیران شهرداری به ویژه شهرداران مناطق دارای حریم این است تا در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستورات صریح شهردار تهران با استفاده از تمامی امکانات خود با پدیده زمین خواری و کوه خواری مبارزه کنند. نمونه بارز این مساله را چندی پیش در محدوده منطقه یک داشتیم که با اجرای عملیاتی از ساخت‌و‌ساز غیر مجاز و تصرف ارتفاعات در این محدوده با همکاری قابل توجه شهرداری منطقه جلوگیری کردیم.

مدیرکل حریم شهر تهران ادامه داد: سایر شهرداران نیز به صورت جدی این موضوع را در حریم پایتخت پیگیری می‌کنند تا منویات مقام معظم رهبری درخصوص صیانت از حریم شهر چه در مناطقی همچون محدوده منطقه 18 و چه در ارتفاعات جنوبی البرز اجرایی شود. مهمتر از همه اینکه اجازه ندهیم با استفاده از خلاء‌های زمانی مدیریتی سازمان های گوناگون دخیل در حریم پایتخت اقدامات غیرقانونی توسط افراد سودجو در این محدوده‌ها انجام شود.

خانلری درخصوص تعیین تکلیف در مورد یکسری مجوزهایی که درخصوص ساخت و ساز در محدوده حریم و یا ارتفاعات تهران در دهه‌های گذشته توسط برخی از سازمان‌ها در قالب تعاونی مسکن صادر شده است، یادآور ‌شد: بنده منکر این مساله نمی‌شوم که در دهه‌های گذشته توسط یکسری افراد و یا سازمان‌هایی اشخاص حقوقی و یا حقیقی تصرفاتی در حریم و یا ارتفاعات تهران انجام داده و در قالب تعاونی مسکن اقدام به ساخت و سازهایی کرده‌اند. اما خوشبختانه نگاه دستگاه‌های متولی در حریم به مصوبات شورای عالی شهرسازی در سال گذشته نشان داد که تصمیم و عزمی جدی در خصوص جلوگیری ازساخت و سازهای غیر مجاز در حریم به ویژه در ارتفاعات شمالی شهر تهران وجود دارد. به عبارت دیگر برمبنای این مصوبات که سازمان‌های متولی در حریم ملزم به اجرای آن هستند، با در نظر گرفتن حقوق مردم نباید به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در این محدوده‌ها داده شود.

وی افزود: چنانچه سازمانی در گذشته اقدام به واگذاری زمینی در محدوده حریم و یا ارتفاعات جنوبی البرز در قالب تعاونی مسکن به مردم کرده باشد، باید با اعطای زمین معوض به این افراد زمین‌های واقع در محدوده حریم را آزاد سازی کند.

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: