جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آذر 1400     
زاکانی :
رژیم آل سعود لکه ننگی بر پهنه سرزمین‌های اسلامی است

 به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران با تاکید بر اینکه حمله به یمن از سوی ائتلاف سعودی یک خطای راهبردی بود تاکید کرد: در این موضوع عربستان دست نشانده‌ای بیش نیست و رژیم آل سعود لکه ننگی بر پهنه سرزمین‌های اسلامی است.

علیرضا زاکانی امروز سه شنبه در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین که با عنوان «یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام» در محل اجلاس سران در تهران برگزار شده بود، با اشاره به تجاوز صورت گرفته به یمن طی سال‌های اخیر، گفت: تجاوز و حمله به یمن یک خطای راهبردی بود و متجاوزان تصور بر این داشتند که در مدت کوتاهی می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند، در حالیکه این جنگ حدود هفت سال طول کشیده و اکنون در این نبرد، مردم یمن دست برتر را دارند. 
 
وی با بیان اینکه هفت سال است که ملت رشید یمن با دستان خالی در برابر جهان استکبار و متجاوزان ایستاده است، افزود: ملت عظیم یمن با ایستادگی خود پیام‌های مختلفی را از جمله پیام ایستادگی و مقاومت را به جهان مخابره کرده اند. 
 
وی ادامه داد: هر بار عربستان و دیگر هم پیمانان و دست نشانده‌هایش دست به اقدامی در یمن می‌زنند، مردم یمن دست پنهان آمریکا و اسرائیل را در پشت آن می‌بینند و رژیم صهیونیستی و آمریکا را محکوم می‌کنند و آنها را عامل اصلی این جنایت‌ها می‌دانند.
 
به گفته زاکانی، در این تحولات ، عربستان دست نشانده‌ای بیش نیست و در واقع رژیم آل سعود لکه ننگی بر پهنه سرزمین‌های اسلامی به ویژه در مکان‌های شریفی که آنها را غصب کرده است. 
 
شهردار تهران با اشاره به مقاومت هفت ساله مردم یمن در برابر متجاوزان، افزود:  مقاومت هفت ساله مردم یمن نشان داد که مردم یمن در اوج بصیرت، ایمان، خودباوری قرار دارند. وقتی متجاوزان به این کشور حمله کردند، آنها این تصور را داشتند که مردم یمن ضعیف هستند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند ولی اکنون می‌بینیم که این متجاوزان هستند که مجبور شده اند مناطق اشغالی را رها کنند. در همین چهارچوب چندی پیش شاهد بودیم که امارات اطراف منطقه الحدیده را ترک کرد و عربستان نیز  در برابر مقاومت‌های مردم یمن دست خالی است. امروز در صحنه یمن دست برتر از آن مردم یمن است. 
 
وی با اشاره به حمله جریان مقاومت یمن به آرامکو و تاثیر این حمله در کاهش اعتبار آرامکو، گفت: امروز شریان‌های حیاتی متجاوزان در اختیار جریان مقاومت است. اگر متجاوزان زمانی تلاش می‌کردند که بر باب‌المندب و دریای سرخ تسلط پیدا کنند، امروز به التماس افتاده‌اند و تلاش دارند که هر چه زودتر از این بحران خارج شوند.
 
زاکانی با بیان اینکه مقاومت هفت ساله مردم یمن در آستانه پیروزی قرار دارد و ما این مقاومت، هوشیاری و انسجام ملت یمن را به آنها تبریک می‌گوییم، اظهار کرد:  ما به مردم بزرگ یمن افتخار می‌کنیم، مقاومت آنها در اوج محاصره شکل گرفته است و ما در این منطقه  شاهد غلبه مستضعفان بر مستکبران هستیم. 
 
شهردار تهران همچنین در پایان  صحبت‌های خود یاد شهدای مقاومت و سردار سلیمانی را گرامی داشت و فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: