جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 خرداد 1394     
با حمایت شهرداری تهران موتورسیکلت‌ها و خودروهای حمل باروکالا هیبریدی می‌شوند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس به لزوم همکاری دولت، مجلس، اصناف و مدیریت شهری برای تامین خدمات رفاهی و بیمه تامین اجتماعی فعالان عرصه حمل کالا و بار تاکید کرد.

اولین همایش پیک بادپا با حضور علیرضا محجوب نماینده مجلس، سرهنگ جهانی معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ، مهدی وحدت‌کار، معاون حمل و نقل بار و کالای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، داوود تاجران مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار، غلامرضاترابیان مدیریت عامل شرکت پیک بادپا، محمدی نماینده بخش بازرگانی بانک ملی و علی فلاحی حقیقی دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت در تالار ایران زمینه شهرداری تهران برگزار شد.

علیرضا محجوب، در این همایش با تاکید بر تامین بیمه خدمات اجتماعی فعالان پیک بادپا به عنوان یکی از بدیهی ترین خدمات رفاهی آنها گفت: با توجه به اینکه در دو دهه اخیر به تعداد فعالان در حوزه حمل و نقل بار و کالا افزوده شده که عمده این جمعیت را راکبان موتورسوار تشکیل می‌دهند لازم است تا مسئولان و متولیان به مساله بیمه تامین اجتماعی این افراد توجه بیشتر داشته باشند.

این نماینده مجلس با اذعان به این که باید قبول کرد در دو دهه اخیر نسبت به فعالان حوزه بار و کالا بی توجهی و بی‌مهری‌های زیادی شده است، ادامه داد: بنده در فراکسیون کارگری و کمیسیون عمران مجلس که وظیفه نظارت بر حمل و نقل عمومی را برعهده دارد این قول را می‌دهم تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مجلس در این زمینه نمی‌تواند لایحه و طرحی را به شورای نگهبان ارائه کند، بیان کرد: در این زمینه لازم است که شورای شهر تهران وارد عمل شده و از طریق شورای عالی استان‌ها ساماندهی وضعیت کارگری فعالان حمل و نقل بار و کالا را پیگیری کند.

محجوب با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های کمیسیون عمران مجلس بهبود وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی در کلانشهرهاست، یادآور شد:رسیدگی به بهبود وضعیت جاده‌ها و معابر شهری از یک سو و تامین سلامت مسافران از سوی دیگر و از همه مهم تر بهبود شرایط کار و زندگی افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به بی توجهی متولیان و مسئولان به دست اندرکاران حمل کالا و بار در دو دهه اخیر تاکید کرد: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌هایی که در سال‌های اخیر روی داده رانندگان پیک موتوری از دریافت حداقل امکانات رفاهی و بیمه‌ای خود جامانده‌اند و باید تمامی سازمان‌های متولی در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پیک بادپا در کشور و به ویژه شهر تهران سابقه 40 ساله دارد، گفت: در حال حاضر برخی از راکبان پیک موتوری سابقه طولانی‌ای در این حوزه دارند ودر سن بازنشستگی قرار دارند اما به دلیل نداشتن بیمه تامین اجتماعی دچار مشکلات زیادی شده و هزینه درمانی خود و خانواده‌شان فشار اقتصادی بالایی را به این افراد زحمت‌کش تحمیل کرده است.

محجوب با بیان اینکه دولت نسبت به اجرای قوانین کارگری در جهت تامین بیمه اجتماعی این افراد باید تاکید بیشتری داشته باشد، یادآور شد: بهبود این وضعیت برای دست اندرکاران پیک بادپا مستلزم زمان است اما سعی می کنیم تا به این مساله در قانون ششم توسعه که اکنون در مجلس در حال رسیدگی است و یا قانون بودجه دولت که در نیمه دوم امسال ارائه می‌شود، بپردازیم.

خودروها و موتورسیکلت‌های پیک بادپا برقی می شود

در ابتدای این همایش نیز داوود تاجران مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در پایتخت گفت: مطالعات نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در تهران از خودروها و سیستم‌های حمل‌و‌نقلی است و در این میان موتورها 8 برابر یک خودرو هوای تهران را آلوده می‌کنند. به همین دلیل براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرداری تهران در نظر داریم تا امسال از1000 دستگاه موتورسیکلت‌های برقی در پیک بادپا استفاده کنیم.

تاجران با اشاره به آمار تردد یک میلیون و 800 موتورسیکلت در تهران افزود: طبق هماهنگی‌هایی که با معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام داده‌ایم مقرر شده تا وام قرض الحسنه‌ای بابت خرید موتورسیکلت‌های برقی مطابق مصوبه شورای شهر به راکبان اعطا شود.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از خودروهای هیبریدی در بخش حمل بار نیز توضیح داد: در حال حاضر در حال بررسی خودروهای متخلف هستیم تا بهترین خودرو هیبریدی که همخوانی با ویژگی‌های شهر و شیب‌های موجود در آن دارد؛ انتخاب شود.

داوود تاجران با بیان اینکه اجرای طرح استفاده از موتور سیکلت‌های برقی در تهران به ویژه محدوده بازار در کلانشهری همچون تهران کار مشکلی است، بیان کرد: خوشبختانه شهرداری تهران شهامت اجرای این طرح را داشت اما باید به این مساله نیز توجه داشت که اجرای چنین طرح بزرگی نیازمند صرف زمان بیشتری است.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با تاکید بر اینکه راکبان پیک موتور در هنگام استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نگران تامین برق آن نباشند، بیان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه دستور داده‌ تا تمامی اماکن متعلق به شهرداری تهران و پارکینگ‌های عمومی شارژ رایگان به راکبان موتورهای برقی ارائه دهند. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر موتور سیکلت های برقی در شرایط عادی بین 80 تا 130 کیلومتر پیمایش دارند به همین دلیل راکبان در زمان استراحت نیز می توانند از خدمات شارژ باطری استفاده کنند.

به گفته تاجران؛ کارشناسان شرکت پیک بادپا در مورد اینکه باطری‌های این موتور‌ها «فلکسی بل» باشد و بتوان از باطری جایگزین نیز در آنها استفاده کرد، مشغول بررسی و مطالعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ورود 1000 دستگاه موتور سیکلت برقی به مجموعه پیک بادپا برای عدم استفاده از موتور سیکلت‌های بنزینی کافی نیست، گفت:  یقینا با 1000 دستگاه نمی‌توانیم ادعا کنیم که تمامی موتورهای بنزینی پیک بادپا که در محدوده مرکزی و بازار مشغول خدمات رسانی هستند، برقی خواهند شد. در حال حاضر 500 هزار موتورسیکلت بنزینی در محدوده بازار تردد می‌کنند. اما در یک برنامه بلند مدت در نظر داریم تا تمامی موتورهای پیک که در محدوده بازار مشغول فعالیت هستند را به موتورسیکلت برقی تبدیل کنیم تا تمامی 4000 دستگاه موتورسیکلت شاغل در شرکت پیک بادپا تبدیل به موتور سیکلت برقی شوند.

پیک بادپا حامی فعالان در بخش حمل و نقل کالا و بار است

همچنین غلامرضا ترابیان، مدیرعامل شرکت پیک بادپا نیز هدف از برگزاری این همایش را حمایت این مجموعه از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و بار و ارتباط بیشتر با مدیران نمایندگی‌های پیک بادپا دانست و گفت: به رغم آنکه دو دهه از زمان تاسیس شرکت پیک بادپا می گذرد اما انسجام و تعاملی بین مجموعه شرکت با فعالان این بخش وجود نداشت به همین دلیل تصمیم گرفتیم با برگزاری نخستین همایش با موضوع پیک بادپا ارتباط بیشتری در مجموعه ایجاد کنیم.

ترابیان با بیان اینکه باید این احساس در بین رانندگان پیک موتوری ایجاد شود که شرکت پیک بادپا همیشه حامی آنها خواهد بود، افزود: اجرای برنامه های آموزشی یکی از موضوعاتی است که شرکت پیک بادپا به دنبال اجرای آن است و خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با معاونت حمل و نقل و پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده ، قرار است تا برنامه‌های آموزشی برای رانندگان و راکبان پیک بادپا برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح ساماندهی بخش حمل و نقل کالا و بار ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در بخش حمل و نقل کالا و بار وجود دارد، نبود، متولی مشخص در این حوزه است. خوشبختانه برابر قانون مدیریت شهری تهران در نظر دارد تا با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین بخش خصوصی با ایجاد مدیریت یکپارچه در این حوزه مشکلات موجود در این بخش را از میان بردارد.

راکبان پیک، سفیران فرهنگ صحیح ترافیکی در تهران می‌شوند

سرهنگ عین الله جهانی، معاون آموزشی پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به سیاست‌گذاری‌های پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان در شهر تهران گفت: براساس تدابیری که از سلسله مراتب فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ در ابتدای سال جاری ابلاغ شده است، در صدد هستیم معاونت اجتماعی راهور ناجا بحث ارائه برنامه‌های آموزشی را برای گروهی از رانندگان موتور سیکلت و خودرو که بیشترین حضور را در معابر شهری دارند، اجرایی کند.

جهانی با اشاره به اینکه آموزش به رانندگان تاکسی، اتوبوس و راکبان موتورسیکلت در حال انجام است، افزود:  طبق آماری که مدیرعامل شرکت پیک بادپا ارائه کرد 4000 دستگاه موتور سیکلت توسط این شرکت ساماندهی شده و مشغول به خدمات رسانی در بخش حمل کالا و بار هستند به همین دلیل آموزش این افراد امسال در اولویت برنامه‌های همکاری پلیس راهور تهران بزرگ و شرکت پیک بادپا قرار گرفت تا فرهنگ صحیح رانندگی را در بین این افراد گسترش یابد.

معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: باید به گونه‌ای ازظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنیم که یک راننده پیک بادپا سفیری برای ترویج فرهنگ صحیح استفاده از موتور سیکلت در تهران باشند.

در این همایش از کارت هوشمند پیک بادپا که با همکاری بانک ملی ایران طراحی شده است و همچنین تمبر این شرکت رونمایی و از فعالان این بخش تقدیر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: