جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
تاثیر «آپنه خواب» بر شنوایی

  ایسنا: متخصصان آمریکایی در بررسی‌ اخیر خود دریافتند آپنه یا همان وقفه تنفسی حین خواب با کاهش قدرت شنوایی در فرکانس بالا و پایین همراه است. در واقع نتیجه این بررسی نشان می‌دهد آپنه خواب به تنهایی اتفاق نمی‌افتد بلکه نشانه‌ای از دیگر مشکلات نهفته جسمی است.

دکتر «نئومی شاه» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: آپنه خواب بیماری مزمن و فراگیری است که هنگام خواب بروز می‌کند. این بیماری بر چندین عضو مختلف و مهم بدن تاثیر می‌گذارد.

طبق گزارش انجمن ملی خواب،‌ آپنه خواب اختلال شایعی است که 18 میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند. این عارضه در خواب اختلال ایجاد می‌کند و موجب خستگی روزانه و علائم دیگر می‌شود.

این متخصص در مورد ارتباط آپنه خواب و کاهش شنوایی گفت: مجموعه‌ای از فاکتورها هستند که موجب بروز التهاب و عملکرد نادرست رگ‌های خونی می‌شوند و گوش‌ها در برابر این نوع صدمات، آسیب‌پذیرند.

در این بررسی 14 هزار نفر و با میانگین سنی 41 سال حضور داشتند. همچنین حدود 10 درصد آنان به آپنه خواب و 30 درصد به نوعی از نارسایی شنوایی مبتلا بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی نیوز،‌ متخصصان در این مطالعه دریافتند که آپنه خواب با افزایش 31 درصدی نارسایی شنوایی در فرکانس بالا و افزایش 90 درصدی نارسایی شنوایی در فرکانس پایین مرتبط است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: