جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 خرداد 1394     
نخستین رالی استقامت سال 94 در منطقه دو برگزار ‌شد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،«ذبیح‌اله زارع» معا و ن فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه  دو می‌گوید که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایش، شناساندن رشته موتورسواری به جوانان و ترغیب آنها برای حضور حرفه‌ای در پیست‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری است.

این فرصت قانونی را هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری منطقه دو در قالب اردوی نیم روزه مهیا کرد و پیش بینی شد که گروه 51 نفری موتورسوارها، از بوستان پرواز در محله سعادت‌آباد تا امامزاده هاشم (ع) در جاده هراز را رفته و بازگردند. این مراسم ، نخستین رالی استقامت سال 94 بود که  در منطقه دو  برگزار ‌شد.

وی در ادامه افزود  برگزاری اردوهای یک روزه و تورهای نمایشی، شهروندان را با این رشته ورزشی آشنا می‌کند و چند هدف دیگر را نیز می‌توان در خلال آن دنبال کرد. جوان‌هایی که در پیست موتورسواری یا اتومبیل‌رانی با شرایط استاندارد به تخلیه هیجاناتشان می‌پردازند، قاعدتاً در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر، افراد قانونمندتر و منظم‌تری هستند. معتقدم بیش از 80 درصد از جوان‌هایی که رانندگی می‌کنند، علاقه دارند که گاهی سرعت را تجربه کنند. اگر در پیست باشند، خطری آنها یا دیگران را تهدید نمی‌کند.

همین اردوهای یک روزه و رژه‌های نمایشی در سطح شهر، تأثیر خوبی در جذب مخاطبان این رشته دارد. قصد داریم این تورها را منظم هر ماه برگزار کنیم. برپایی نمایشگاه‌هایی از موتورهای کلاسیک هم در دستور کار قرار دارد. در حال رایزنی هستیم تا شرایط تمرین را با افزایش پیست‌های موتورسواری، برای علاقه‌مندان ساده‌تر کنیم.

شهرداری تهران در خصوص سبک زندگی شهری، به 2 موضوع اهمیت ویژه‌ای داده است. یکی حفاظت از محیط زیست و دیگری ارتقای فرهنگ ترافیک. ما تصمیم گرفتیم که بین رشته ورزشی موتورسواری و این دو موضوع، پلی بزنیم و به جامعه بگوییم که ما موتورسوارها، علاوه بر تخلیه هیجانات روحی خودمان، توجه کامل به حفظ محیط زیست و رعایت قواعد رانندگی داریم. به‌ ویژه که خط سفید امسال جزو اولویت‌های شهرداری تهران قرار گرفته. تمامی موتورهایی که در این اردو شرکت کرده‌اند، استاندارهای یور5 را دارند و آلاینده نیستند و در نهایت قانون‌مداری در معابر تردد می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: