جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 خرداد 1394     
داعش به دنبال خرید سلاح اتمی ؟

ایسنا: مقاله‌ای که در مجله داعش به نام دابق منتشر شد به جان کانتلی، روزنامه نگار گروگان آمریکایی نسبت داده شده است. این مقاله درباره "عملیات فرضی" است که داعش با استفاده از "میلیاردها دلار" یک سلاح هسته‌ای از پاکستان را از طریق رابطان تسلیحاتی مرتبط با مقام‌های فاسد در این منطقه خریداری می‌کند. سپس این سلاح ممکن است از طریق لیبی و نیجریه منتقل شود.

در این مقاله گفته شده که " کشتی‌های حامل مواد مخدر به مقصد اروپا از کلمبیا از غرب آفریقا می‌گذرد، بنابراین انتقال سایر محموله‌ها از شرق به غرب نیز ممکن است. این سلاح به سواحل جنوبی آمریکای جنوبی منتقل می‌شود و از آنجا به سمت مکزیک می‌رود و از آنجا از طریق تونل‌های قاچاق به آمریکا می‌رسد. نتیجه گیری مقاله مذکور در نهایت این است که این سلاح در صندوق عقب یکی از خودروهای حامل 12 میلیون مهاجر غیرقانونی به آمریکا می‌رسد.

نویسنده این مطلب خود اذعان دارد که مقاله مذکور سناریوی "طولانی" است اما در ادامه تاکید دارد که سناریو هم اکنون بیش از یک سال گذشته متحمل است.

بسیار دشوار است که درآمد داعش را تخمین زد. برخی بر این باورند که این گروه تروریستی حدود دو میلیارد دلار دارایی دارد وبه این ترتیب خرید یک سلاح اتمی هم اکنون بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد. جان کانتلی که یک عکاس خبری آمریکایی است، نامش به عنوان نویسنده مطلب ذکر شده و در گروگان داعش است. داعش حدود دو سال است که او را بازداشت کرده و در شماری از ویدئوهای تبلیغاتی از او استفاده کرده است. در آن پیام ویدئویی، کانتلی گفته بود که به ایدئولوژی‌ افراطی داعش گرویده است؛ با این حال به نظر می‌رسد او برای بیان چنین اظهاراتی تحت فشار قرار گرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: