جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 2 خرداد 1393     
بازگشت روحانی از سفر چین

رئیس‌جمهور پس از انجام سفری دو روزه به چین، دقایقی قبل (پنجشنبه شب) وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، استقبال رسمی از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد تهران توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل انجام شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، علی ربیعی وزیر کار و فانی وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

رئیس‌جمهور کشورمان طی این سفر در چهارمین نشست سران کنفرانس تعامل و اقدامات جهت اعتمادسازی در آسیا (سیکا) سخنرانی کرد و دیدارهای دوجانبه مهمی را انجام داد.

وی در سخنرانی خود در اجلاس سیکا به بیان نقطه نظرات مهمی درباره طرح پیشنهادی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری) پرداخت و همچنین بر لزوم تثبیت صلح و امنیت پایدار از طریق توسعه فرهنگ اعتدال، مدارا و گفت‌وگو، تحکیم پیوندهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک میان کشورهای عضو سیکا و همچنین همکاری و اقدام مشترک جهت امحای خطر سلاح های کشتار جمعی موجود تاکید کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت فلسطین، از بی‌توجهی جامعه بین‌الملل که منجر به ادامه یافتن سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی شده است، ابراز تاسف کرد.

روحانی در ادامه برنامه های خود در روز اول سفر به شانگهای، با رؤسای جمهور روسیه، قزاقستان، سریلانکا و نیز دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه نیز با شبکه تلویزیونی cctv چین مصاحبه کرد.

در ادامه، رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم چین حضور یافت و طی یک دیدار صمیمانه با هموطنانمان، نقطه نظرات برخی از آنها را درباره مسایل مختلف شنید و به آنها گفت از اینکه عطر ایرانیان را استشمام می‌کند، سرافراز است.

وی در این دیدار ادامه داد که اگرچه در برخی مقاطع ظلم‌هایی نسبت به ملت ما روا داشته شده است ولی می‌توانیم گذشته را جبران کنیم و شرایط جدیدی را رقم بزنیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سال گذشته، برافراشتن پرچم اعتدال توسط مردم ایران را قبل قدردانی دانست.

حضور در ضیافت شام با حضور ایرانیان مقیم چین، آخرین برنامه روز نخست سفر رئیس‌جمهور به شانگهای چین بود.

در روز دوم و پایانی این سفر، روحانی مورد استقبال رسمی رئیس‌جمهور چین قرار گرفت تا بدین ترتیب مذاکرات رسمی این دو مقام عالیرتبه دو کشور آغاز شود.

نشست مطبوعاتی با نمایندگان رسانه‌های مختلف، پایان‌بخش برنامه های حسن روحانی در سفر مهم خود به چین بود.

وی در این نشست تاکید کرد: امروز وضع جمهوری اسلامی ایران از قبل بهتر است و آمارها نشان دهنده این است که رونق اقتصادی کشور، گام‌های اولیه خود را آغاز کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: