جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 خرداد 1394     
ایران بزرگ ترین واردکننده خودروهای چینی در دنیاست

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،در حالي كه حضور خودروهاي چيني به جاده‌ها، بزرگراه‌ها و خيابان‌ها در شهرهاي مختلف كشورمان به ويژه به معابر شهري تهران، روز به روز بيشتر مي‌شود، يك كارشناس برنامه‌ريزي شهري از اين حضور پر رنگ، تحت عنوان «جولان خودروهاي چيني در خيابان‌هاي تهران» نام برد. 

شهرام جباری زادگان با اشاره به روند روزافزون ورود خودروهاي چيني به كشورمان، گفت: چيني‌ها با استفاده از فرصت    تحريم های نا عادلانه بین المللی و با توجه به عدم حضور خودروسازان معتبر جهان در کشورمان، ايران را به عنوان بازار هدف براي صدور توليدات خود انتخاب کرده و به تدريج در حال تصاحب آن‌ هستند.

وي با بيان اين كه اِشكال كار در اين است كه چيني‌ها، خودروهاي متوسط و سطح پايين خود را به كشورمان صادر مي‌كنند، افزود: اين در حالي است كه در حال حاضر، چين خودروهاي با كيفيتي توليد مي‌كند كه حتي در کشورهای اروپا نیز خريدار دارد اما محصولاتي كه به كشورمان صادر مي‌كند، عمدتاً خودروهايي هستند كه از كيفيت متوسط يا کمی برخوردار می باشند.

جباري زادگان با اشاره به اين كه صنعت نوين خودروسازي در كشورمان، حداقل يك دهه بيشتر از اين صنعت در چين قدمت دارد، اظهار كرد: امروز ظرفيت خودروسازي چين با توليد سالانه 24 ميليون دستگاه خودرو به عنوان بزرگ ترين خوروساز جهان، بيش از دو برابر دومين خودروساز دنيا يعني آمريكاست که 12 ميليون دستگاه خودرو در سال تولید می کند.

وي با بيان اين كه چين داراي سه شركت بزرگ خودروسازي است كه مجموعاً 11 ميليون دستگاه خودرو توليد مي‌كنند، تصريح كرد: این سه خودروساز شامل شركت SAIC با سرمايه‌گذاري مستقیم جنرال موتورز آمريكا، شركت Dong Feng با سرمایه گذاری هوندا، نيسان، پژو، رنو و كیا و گروه FAW با سرمايه‌گذاري مشترک آئودي، مزدا، تويوتا و فولكس واگن است.

جباري زادگان با اشاره به اين كه خود شهروندان چين عموماً از توليدات اين سه شركت بزرگ خودروسازي کشورمان كه با شركاي خارجي خود محصول مشترك توليد مي‌كنند استفاده مي‌نمايند، اظهار كرد: نكته قابل تأمل و البته تأسف بار، اين است كه هيچ يك از محصولات اين سه شركت معتبر، جزو فهرست خودروهاي چيني كه به كشورمان صادر مي‌شوند، قرار ندارد.

وي با بيان اين كه خودروهاي متوسط و سطح پايين چين، عموماً به كشورهايي همچون ايران و عراق و خودروهاي با كيفيت اين كشور با دریافت استانداردهای سخت گیرانه بین المللی، به کشورهای اروپایی صادر مي‌شوند، تصريح كرد: هرچند خودروهاي چيني از لحاظ ظاهري، طراحي نسبتاً خوب و قيمت نسبتاً مناسبي دارند اما از لحاظ ايمني و كيفيت در سطح پاييني قرار دارند.

اين كارشناس برنامه‌ريزي شهري در پايان با تأكيد بر اين كه سال گذشته ميلادي، با افزايش صد در صدي نسبت به سال قبل از آن، 109 هزار دستگاه خودروي چيني به كشورمان صادر شد خاطرنشان کرد: به صورت متوسط هر روز، 300 دستگاه خودروي چيني عموماً کم کیفیت وارد معابر كشورمان مي‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: