جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 31 ارديبهشت 1394     
انتشار نامه‌های بن‌لادن

ایسنا: اسناد به دست آمده از محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان نشان داده که وی قصد داشته به اهداف آمریکایی حمله کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این اسناد که توسط آمریکا منتشر شده، بن لادن همچنین گروه‌های القاعده را تحت فشار قرار می داد تا بر رقابت‌های محلی غلبه و تلاش‌های خود را بر آرمان القاعده معطوف کنند.

این اسناد که توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا منتشر شد همچنین حاوی جزئیاتی درباره مذاکرات انجام شده میان القاعده، متحدان آن در طالبان پاکستان و همچنین نمایندگان دستگاه اطلاعاتی پاکستان است.

بر اساس یکی از نامه‌های به دست‌آمده که تاریخ آن مربوط به ماه ژوئیه سال 2010 است، بن لادن تلاش می کرد القاعده در یمن را تحت فشار قرار دهد تا با دولت یمن صلح و تمرکز خود را به مبارزه با آمریکا معطوف کند.

همچنین بر اساس این اسناد، دیدگاه بن لادن از این قرار بود که القاعده در شبه جزیره عربستان باید یک پیمان صلح را با مقامات یمن امضا کند تا بدین ترتیب، مقامات یمن این گروه را به حال خود رها کنند.

بر اساس خلاصه ای از این نامه که توسط یکی از دستیاران بن لادن به نام «عطیه» تهیه شده است، وی اعلام می کند «هدف، متمرکز شدن بر حملات درون آمریکا و منافع این کشور در خارج است، به ویژه در کشورهای تولید کننده نفت، تا بدین ترتیب افکار عمومی دچار اغتشاش و آمریکا وادار به خروج از افغانستان و عراق شود.

همچنین در این نامه، «عطیه» توصیه کرده است تدابیر امنیتی فوق العاده‌ای برای «انور العولقی» طراح راهبرد القاعده در شبه جزیره عربستان اندیشیده شود.

العولقی امام جماعت یک مسجد در حومه ویرجینیای واشنگتن بود وی پس از حملات یازدهم سپتامبر به یمن گریخت و در سال 2011 در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: