جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1394     
انتقال تجربیات موفق شهرداری تهران به تفلیس گرجستان

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در جریان دیدار با شهردار تفلیس ضمن تشریح زمینه های همکاری مشترک میان دو پایتخت ایران و گرجستان، بر ضرورت تشکیل هیات کارشناسی به منظور بررسی زمینه های همکاری و همچنین امضای قرارداد اجرایی برای توسعه روابط تاکید کرد.

محمد باقر قالیباف عصر دیروز با داوید نارمانیان شهردار تفلیس دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای همکاری مشترک شهرداری های تهران و تفلیس، بر ضرورت تشکیل هیات کارشناسی مشترک برای تعیین زمینه های همکاری تاکید کرد.

شهردار تهران در این دیدار خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت های عمرانی، بزرگراهی، ساخت و ساز و تونل ها یکی از بخش هایی است که شهرداری تهران می تواند به تفلیس کمک کند. از دیگر سو حوزه مسایل شهرسازی، نوسازی بافت های فرسوده و مرمت ساختمان های تاریخی و میراثی نیز از دیگر بخش هایی است که زمینه همکاری در آن ها وجود دارد.

وی به وجود امکانات مناسب در زمینه زیباسازی، فضای سبز، طراحی و نورپردازی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم شهر تفلیس می توان کارهای بسیاری را در حوزه زیباسازی این شهر انجام داد.

شهردار تهران بر ضرورت گسترش همکاری های فرهنگی، اجتماعی و توریستی دو شهر نیز تاکید و اظهارکرد: تهران آمادگی دارد تا در حوزه حمل و نقل ریلی، اتوبوس و سیستم ITS حوزه حمل و نقل به تفلیس کمک کند.

به گفته محمدباقرقالیباف با امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و تفلیس، زمینه مناسبی برای امضای یک توافقنامه اجرایی و پیگیری موضوعات وجود دارد.

 داوید نارمانیان، شهردار تفلیس نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به تجربه موفق تهران در زمینه توسعه فضای سبز در این شهر، عنوان داشت: در زمینه فضای سبز توافق کردیم تا بتوانیم از تجربیات فوق العاده تهران به خوبی استفاده کنیم، به همین منظور با توجه به اینکه سیاست شهرداری تفلیس تبدیل به «شهر سبز» است از مسئولان فضای سبز تهران دعوت به عمل آوردیم تا از شهر تفلیس بازدید کرده و راهکارهای پیاده سازی زیبایی های تهران در تفلیس را به ما ارایه کنند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری های جدید شکل گرفته میان دولت جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، تاکید کرد: هم اکنون به جایی رسیده ایم که می توانیم در زمینه همکاری بین تهران و تفلیس و شهرداری های دو شهر ارتباط بیشتری داشته باشیم؛ به همین منظور کمیسیون مشترک همکاری ایران و گرجستان جلسات نهایی را برگزار کرده و پروتکل همکاری در زمینه های پیش بینی شده را امضا کردند.

شهردار تفلیس با تاکید بر افزایش روابط در زمینه توریسم، سرمایه گذاری و شهرسازی، تاکید کرد: هم اکنون موارد مد نظر در سطح دو دولت، در پروتکل همکاری در نظر گرفته شده است و با امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و تفلیس، ارتباط میان دو شهر نیز بیش از گذشته ارتقا پیدا خواهد کرد.

نارمانیان در پایان به فضای مساعد برای توسعه صنعت توریسم و انتقال گردشگران میان ایران و گرجستان نیز اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در زمینه سرمایه گذاری های اقتصادی تعدادی از ایرانیان در حوزه های مختلف شهر تفلیس سرمایه گذاری کرده و همزمان اتباع گرجستان نیز برای سرمایه گذاری در ایران، از طریق سفارت گرجستان اقدام می کنند که امید می رود حجم این سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: