جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 ارديبهشت 1394     
کشتی «ایران شاهد» در خلیج عدن/تصاویر

 ابنا: کشتی نجات سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که حامل کمک‌های بشر دوستانه ملت ایران به مردم مظلوم یمن است، روز گذشته وارد خلیج عدن شد.

خلیج عدن یکی از مهم‌ترین آب‌راه‌های جهان است که شمال اقیانوس هند را از طریق تنگه باب‌المندب به دریای سرخ وصل می‌کند و قرار است کشتی نجات ایرانی با عبور از تنگه باب‌المندب و ورود به دریای سرخ در بندر حدیده یمن پهلو بگیرد.

۲۵۰۰ تن بار شامل ۲۴۰۰ تن انواع مواد غذایی از قبیل نان، آرد، برنج، کنسرو، آب معدنی و... و حدود ۱۰۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی از قبیل آنتی‌بیوتیک‌ها، انواع سرم، تجهیزات بخیه، پانسمان و اکسیژن تمام آن چیزی است که کشتی نجات ایرانی جهت امدادرسانی به مردم یمن آن را حمل می‌کند. این در حالی است که تعدادی از پزشکان و امدادرسانان هلال احمر برخی فعالین خارجی عضو کمپین‌های ضد جنگ از آمریکا، فرانسه و آلمان و نیز ۱۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف در این کشتی حضور دارند.

به گفته خبرنگار مستقر در کشتی امداد رسان، یک فروند ناوچه نظامی عضو ائتلاف بین‌المللی علیه دزدان دریایی در حال اسکورت کشتی نجات است.

یک ائتلاف بین‌المللی از مدت‌ها پیش در خلیج عدن تشکیل شده که وظیفه مقابله با دزدان دریایی و کمک‌رسانی به کشتی‌های عبوری را دارد.

شایان ذکر است که ایران پیش از این نیز از طریق هوا اقدام به کمک رسانی به مردم مظلوم یمن کرد که با بمباران فرودگاه توسط هواپیماهای سعودی نتوانست کمک‌های خود را به دست مردم مظلوم یمن برساند.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: