جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394     
سرخابی‌ها به جاده مخصوص می‌آیند

باشگاه خبرنگاران: از همان مزایده اول بود که  برخی از انتقال سهام استقلال و پرسپولیس به ایران خودرو و سایپا  خبر دادند و اگرچه ابتدا کمتر کسی وقعی به آن گذاشت، اما رفته رفته این خبر جدی و جدی تر شد تا جایی که حتی برخی از صوری بودن مزایده و قطعی بودن انتقال سرخابی‌ها به جاده مخصوص، صحبت به میان آوردند.

البته خودروسازان تا به امروز این اخبار را مورد تایید قرار نداده و حتی آن را تکذیب نیز کرده اند؛ این در حالی است که یکی از مسوولان ارشد صنعت خودرو کشور، ورود خودروسازان به مزایده چهارم سرخابی‌ها را تلویحا تایید می کند.

 به گفته وی، استقلال به ایران خودرو و پرسپولیس به سایپا واگذار خواهند شد. این مقام ارشد صنعت خودرو تاکید می کند که خودروسازان قصد دارند با استفاده از برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، درآمدزایی کرده و سالی حدودا 100 میلیارد تومان از ناحیه آنها پول در بیاورند.

اظهارات وی در شرایطی است که برخی کارشناسان می گویند خرید سهام استقلال و پرسپولیس، به خودروسازان تکلیف شده و آنها در این مورد تصمیم گیرنده نیستند.

به عبارت بهتر، خودروسازان با توجه به شرایط مالی نه چندان ایده آل شان، خیلی تمایلی به خرید سهام سرخابی‌ها ندارند، اما ظاهرا امر شده که آنها بار مسوولیت دو باشگاه پرطرفدار و پر حاشیه پایتخت را به دوش بکشند.

به هر حال دولتی بودن خودروسازان، این عوارض را هم به دنبال دارد و آنها (شرکت‌های خودروساز) گاهی مجبورند بر خلاف میل باطنی و به اجبار، امر و نهی‌های مسوولان بالادستی را بپذیرند.

هرچه هست، باید منتظر ماند و دید پس فردا(سه شنبه 29 اردیبهشت) تکلیف واگذاری سهام سرخابی‌ها چه خواهد شد و در نهایت استقلال و پرسپولیس راهی جاده مخصوص خواهند شد یا جایی دیگر انتظار آنها را می کشد.   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: