جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
برخورد قضایی با سواستفاده کنندگان از کارت های اعتباری مترو

 به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران گفت: راه سو استفاده از کارت های اعتباری یکساله مسدود شده و متخلفانی که شناسایی شوند با آنها برخورد قضایی می شود .

سیدجعفر تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که برتری کارت بلیت های یکساله با اعتبار محدود برای شهروندان چیست،گفت: میانگین متوسط سفرهای مردم را داریم و اعتبار اولیه کارت بلیت های یکساله متناسب با میانگین سفرهای شهروندان پیش بینی شده است. این در حالیست که افزایش سفرهای شهروندان نیز در این اعتبارات لحاظ شده که اعتبار مصرفی کارت است.

وی با بیان اینکه کارت بلیت های یکساله 2 تا 3 برابر کارت بلیت های مبلغ دار، برای شهروندانی که  برای تردد روزانه  از مترو استفاده می کنند، مقرون به صرفه است، تاکید کرد: کارت بلیت های یکساله به مفهوم این نیست که به تعداد هر بار استفاده کاربران که البته به صورت استفاده غیر متعارف باشد،  کارایی داشته باشند. دلیل آن هم این است که  لازم است تا استفاده از این کارت های یک ساله حتما سیستم نظام کنترلی داشته باشد. به عنوان مثال وقتی کارتی 200 بار در یک روز کشیده می شود معنایی بجز سو استفاده عده ای سودجو از کارت بلیت های یکساله ندارد.از این رو تلاش کردیم تا با بکارگیری سیستم جدید راه این سواستفاده را ببندیم.

معاون شهردار تهران همچنین اظهار کرد: شهرداری تهران به ازای هر سفر مبلغی را از محل کارت بلیت ها به بخش خصوصی پرداخت می کند که این مبلغ در هر خط متفاوت است. ما یارانه های سنگینی را در خصوص کارت بلیت های یکساله پرداخت می کنیم و نمی توانیم اجازه دهیم بدون محدودیت از این کارت ها در روز استفاده شود .

به گفته تشکری هاشمی از دو سال گذشته که کارت بلیت های یکساله فعال شدند به یکباره سود جویی در این بخش افزایش یافت. به طوری که شاهد بودیم برخی افراد با در دست داشتن این کارت ها زمینه  سود جویی را فراهم  می کردند .به عنوان مثال یک نفر در طول یک روز نمی تواند 60 بار از مترو و یا اتوبوس استفاده کند . این در حالیست که مرکز اطلاعات ما این قبیل اتفاقات را در سال های گذشته به ثبت رسانده است که این بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرده و حقوق دیگر شهروندان را هم پایمال کرده است.

وی تاکید کرد: کارت بلیت های اعتباری یکساله متناسب با ترددهای منطقی شهروندان پیش بینی شده است و با سیستمی که لحاظ شده راه سو استفاده از این کارت های اعتباری یکساله مسدود شده است. ضمن اینکه با روش جدید این قابلیت درنظر گرفته شده که متخلیفان شناخته شده و با آنها برخورد قضایی می شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: