جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394     
مصوبه ای که موجب تقویت و رونق بازار خودرو خواهد شد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که خودروسازان طرح افزایش قیمت خودرو را پی گیری نکنند ، مسلما افزایش  وام خودرو کمک موثری در تحرک این صنعت و بازار خودرو خواهد کرد.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام خودرو افزود :  قطعا افزایش تسهیلات خرید خودرو می تواند به  مصرف کنندگان کمک نماید تا با آمادگی و توان بیشتری خودرو خریداری نماید تبعا این مساله در  افزایش فروش خودرو و رونق کسب و کار خودروسازان نیز تاثیر خواهد گذاشت .

به گفته وی افزایش وام خودرو می تواند به طور غیر مستقیم صنعت خودرو را تقویت نماید.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : البته لاجرم نمی توان گفت که افزایش قیمت خودرو با افزایش وام خودرو حاصل می شود این مساله بستگی به تصمیم شورای رقابت دارد هر چند وزیر صنعت و معدن نیز در اظهارات اخیرشان در سال جدید عنوان کردند که امسال افزایش قیمت خودرو صورت نخواهد گرفت.

زارعی افزود : هر چند با وجود اظهارات وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، خودروسازان در خواست افزایش  قیمت را به شورای رقابت ارائه کردند در حالی که  بنا بود خودروسازان امسال را سال افزایش کیفیت نام گذاری کنند و نه افزایش قیمت خودرو و صرفا در راستای افزایش کیفیت نیز تلاش نمایند.

وی تاکید کرد : البته اینکه شورای رقابت چه تصمیمی در خصوص قیمت خودرو بگیرد موضوعی است که باید به آن پرداخته شود اما به طور کلی با افزایش وام خودرو موافقم و این را عاملی نمی دانم که قیمت خودرو افزایش یابد اما مبنایی می دانم  بر اینکه صنعت خودرو تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به اظهارات برخی کارشناسان مبنب بر لزوم تثبیت قیمت خودرو با افزایش وام خودرو تاظهار داشت : طبعا این مساله اظهارنظر درستی است بناراین چنانچه افزایش قیمت خودرو صورت گیرد افزایش وام خودرو تاثیری در وضعیت این صنعت و بازار خودرو نخواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: