جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
واکنش طالقانی به درگذشت سلیمانی

 
 
ایسنا: محمدرضا طالقانی با اظهار تاسف شدید از ضایعه درگذشت علیرضا سلیمانی، پیشکسوت کشتی ایران، اظهار کرد: خاطرات بسیار زیادی با مرحوم سلیمانی داشتم و چند بار نیز با یکدیگر کشتی گرفتیم. او روحیه پهلوانی بسیار زیادی داشت و همواره با اخلاق خوبش مردم زیادی را به خود جذب می‌کرد. من سالیان درازی با او رفاقت داشتم. بسیار متاسفم که جامعه کشتی ایران این مرد بزرگ را خیلی زود از دست داد.

پیشکسوت کشتی ایران افزود: بسیار متاسفم که الان باید راجع به ویژگی‌های او صحبت کنیم. تنها کسی بود که شش مرتبه بازوند پهلوانی را دریافت کرد و عنوان "پهلوان باشی" را به دست آورد و می توانست به هر کسی که دلش بخواهد مهر پهلوانی بدهد و هر کسی که می‌خواست ضرب و زنگ در زورخانه‌ها بزند باید با اجازه او این کار را انجام می‌داد. او همچنین تنها کشتی‌گیری بود که در سنگین وزن دنیا توانست مدال طلا را به دست بیاورد. از هنگامی که این خبر را شنیدم با تاسف بسیار زیادی خوردم، چرا که خاطرات زیادی با او داشتم. او کسی بود که خیلی‌ها دوست داشتند با او به سفر بروند و یا با او هم اتاق شوند، چرا که اخلاق بسیار خوبی با همگان داشت.

وی درباره خاطرات خود با مرحوم علیرضا سلیمانی گفت: آخرین بار سه، چهار ماه پیش با رضا سوخته سرایی، موحد و مرحوم سلیمانی به کرمانشاه رفتیم و دو روز در آنجا بودیم که این سفر به ما خیلی خوش گذشت و از وجود سلیمانی در کنارمان بسیار لذت بردیم. او دلش می‌خواست همیشه کشتی ایران پیشرفت کند و به راه درست خود ادامه دهد. هیچ گاه از کسی گلایه‌ای نداشت، چرا که نمی خواست حاشیه‌ای برای کشتی ایران به وجود بیاید و این ورزش اصیل ایرانی از راه درست خود خارج شود. جا دارد به همه جامعه کشتی ایران و مردم کشتی دوست ایران ضایعه درگذشت این پهلوان بزرگ را تسلیت بگویم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: