جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
رشد بورس با حمایت بانک‌ها

ایسنا: بورس تهران که بعد از نیمه فروردین ماه گرفتار رکود شده و با نزول روزانه قیمت ها، ضرر سهامداران را تشدید کرده بود، بعد از اعتراض روز گذشته سهامداران مقابل تالار شیشه ای و تاکید وزیر بر حمایت بانکها از بازار سرمایه، روند مثبتی به خود گرفت و با افزایش قیمت ها مواجه شد.

به این ترتیب بعد از جلسه روز گذشته وزیر اقتصاد با مدیران عامل بانکها و حمایت بانکهایی همچون ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه از بازار سرمایه، بورس تهران در سایه بی اعتمادی سهامداران روند مثبتی به خود گرفت و با رشد هر چند ناچیز قیمت ها مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران بعد از یک سال و نیم دست و پنجه نرم کردن با رکود و نبود حمایت عملی و جدی از این بازار، با حمایت بانکها رو به رو شد و توانست اندکی بهبود پیدا کند بر این اساس شاخص بورس که در حال نزدیک شدن به ارقام ابتدایی سال بود، در معاملات امروز 246 واحد رشد کرد و به کانال 63 هزار و 316 واحد رسید.

در بازار امروز شرکتهایی همچون پالایشگاه بندرعباس، بانک ملت، صادرات، تجارت، پالایشگاه اصفهان، بانک انصار، ایران خودرو، تاپیکو و فولاد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند و شرکتهایی همچون هلدینگ خلیج فارس، چادرملو، مخابرات و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در معاملات امروز صف خرید برای شرکتهایی چون پتروشیمی خارک، پالایشگاه بندرعباس و بانک صادرات تشکیل شد و شرکت نفت پارس مانند سایر روزها بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.در بازار امروز حجم و ارزش معاملات نیز اندکی رشد کرد و در مجموع 689 میلیون سهم به ارزش 143 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 285 هزار میلیارد تومان رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: