جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي الگوي مصرف سوخت را هم اصلاح خواهد کرد

  به گزارش شهرداری نیوز،عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خصوص افزايش رغبت  استفاده مردم  از ناوگان  حمل و نقل عمومي در پي افزايش قيمت بنزين  و مشکلات پيش روي مديريت شهري در خدمات رساني به موقع به مردم  گفت : يکي از مهمترين اهداف  اجراي قانون  هدفمندي يارانه ها بهينه مصرف کردن سوخت و  اصلاح الگوي مصرف مي باشد.

سيد ناصر موسوي لارگاني افزود : به نظر اکثر کارشناسان  با اجراي اين قانون  و آزاد سازي قيمت ها به خصوص واقعي شدن قيمت سوخت  مردم رغبت کمتري به استفاده از خودروهاي شخصي نشان داده و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي روي خواهند آورد.

نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينکه براي تحقق اين هدف مهم بايست قبل از آزاد سازي قيمت سوخت زير ساخت هاي حمل و نقل عمومي به درستي فراهم مي شد افزود : هم اکنون در برخي  از روستاهاي فلاورجان حتي يک خط ويژه انتقال هم وجود ندارد  و در اين شرايط  ما نمي توانيم انتظار داشتيم مردم ساکن در اين روستاها از وسيله نقليه شخصي استفاده نکنند .

وي با اعلام  اينکه هم اکنون در کلانشهر تهران وضعيت ناوگان حمل و نقل عمومي اعم از مترو،تاکسي،اتوبوس و بي آرتي مطلوب اما ناکافي است گفت :  وضعيت فعلي  به هيچ عنوان جوابگوي خيل عظيم مردم نيست و  برخي  از آنها مجبورند از وسيله نقليه شخصي استفاده کنند اما مطمئنا  اگر امکانات لازم در همه زمينه ها فراهم شود  رغبت به استفاده از وسايل نقليه عمومي بيشتر مي شود و در چنين شرايطي است که در زمينه کاهش مصرف سوخت به اهداف خود دست خواهيم يافت .

عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خاتمه از مسئولان خواست در تجهيز  و توسعه حمل و نقل عمومي وسواس بيشتري به خرج دهند تا  وسائط از ايمني بالايي برخوردار باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: