جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
تقدیر وزیر بهداشت از عملکرد شهرداری تهران طی سال های اخیر

به گزارش شهرداری نیوز،وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه جمعیت تهران در روز‌ها به مرز ده میلیون نفر و در شب‌ها به ۸ میلیون تقلی می‌یابد، از عملکرد شهرداری و شورای شهر در سال‌های اخیر تشکر کرد و گفت: وزارت بهداشت دست همکاری به سوی شهرداری دراز می‌کند و از شهرداری می‌خواهد در مسیر تحقق برنامه‌های بهداشت و سلامت، وزارتخانه را حمایت کند. 

حسن قاضی‌زاده هاشمی در جریان یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه تهران کلانشهری است که ۱۳درصد جمعیت کل و یک ششم جمعیت شهرنشین کشور را در خود جای داده است، افزود: از مدیریت شهری تهران می‌خواهم در زمینه تامین اورژانس هوایی پایتخت، وزارت بهداشت را حمایت کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانسی تهران به دلیل وسعت، جمعیت و ترافیک درون شهری دچار ضعف است و نیاز به تمهیدات ویژه دارد، تصریح کرد: اگر یک نظام سلامت کارآمد داشته باشیم باز شاهد خواهیم که تنها ۲۰درصد سلامت شهروندان تامین می‌شود. از همین رو مشارکت‌های همه جانبه چه از سمت شهرداری و چه از شورا و سایر نهاد‌ها مورد نیاز است. 

وزیر بهداشت پتانسیل شهرداری در تامین و توسعه فرهنگ سلامت را نیز حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: توجه به حقوق شهروندی، اکوسیستم منطقه، سیاست گذاری‌های کلان سلامت و دیگر المان‌های بهداشت شهری، این فرص را دارند تا با مدیریت تولید سلامت با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌ها همچون وزارت کشاورزی، صنعت، صدا و سیما و ارشاد تامین شود. چراکه گام برداشت در این مسیر باعث حذف بیماری‌ها و بازگشت شادی و نشاط به جامعه می‌شود. 

وی مشارکت مردم در تحقق برنامه‌های بهداشتی را نیز جائز اهمیت دانست و عنوان کرد: یک تفاهم نامه با شورای شهر در زمینه تامین شاخص‌های کیفی و کمی سلامت شهرندان امضا کرده‌ایم که امیدوارم این تفاهم نامه تنها بر روی کاغذ باقی نماند و به جریان بیفتد. 

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه فرسودگی و سن بالای بیمارستان‌های تهران یکی دیگر از مشکلات پایتخت است، ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌های تهران سنی بالای ۵۰ سال دارند. ضمن آنکه بیش از نیمی از تخت‌های بیمارستانی تهران دچار فرسودگی هستند. از همین جا از شهرداری می‌خواهم  وزارت بهداشت را در این زمینه حمایت کند تا بخشی از این فرسودگی‌ها حذف و ارزش سلامت شهری افزوده شود.

وی از طرف دولت اعلام آمادگی کرد تا مشکلات زیست محیطی در کنار معضلات سلامت شهر رصد و برطرف شود و افزود: هم شهر تهران و هم حاشیه این کلانشهر نیاز به بازبینی المان‌های بهداشتی دارد. باتوجه به اعتبارات کنونی شهرداری، به نظر می‌رسد می‌توانیم با مشارکت دوجانبه بسیاری از این مشکلات را برطرف و در مسیر بهبودسازی فضای کنونی گام برداریم. 

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک مدیریت یکپارچه شهری به صورت استاندارد شکل بگیرد تا خدمات واقعی و قابل ملموس به شهروندان ارائه شود و گفت: مجموعه وظایفی در حوزه بهداشت وجود دارد که فصل مشترکی برای فعالیت شهرداری و وزارت بهداشت است، از همین رو از شهردار تهران می‌خواهم به این حوزه نگاهی حمایت گرایانه داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: