جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
نیروگاه‌های برق دوگانه‌سوز می‌شوند

مهر: عباسعلی جعفری نسب در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه جدید اتصال نیروگاه‌های برق به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی ایران گفت: در شرایط فعلی ۲۰ نیروگاه برق کشور به شبکه خطو لوله انتقال فرآورده های نفتی متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور اتصال دو نیروگاه جدید برق به شبکه انتقال فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: بر این اساس تا خرداد ماه سال‌جاری نیروگاه برق زنجان هم به عنوان بیست و یکمین نیروگاه به شبکه خطوط لوله نفتی متصل خواهد شد.

این مقام مسئول از اتصال نیروگاه برق علی آباد به شبکه خطوط لوله نفتی هم تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این در حالی است که سال گذشته هم در راستای سیاست اتصال نیروگاه‌ها به شبکه نفتی کشور، دو نیروگاه سمنان و شاهرود به خط لوله انتقال فرآوده متصل شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با توجه به افزایش تولید گاز و کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، خطوط لوله به دلیل ایمنی و صرفه جویی اقتصادی برای انتقال فرآورده نفتی به نیروگاه‌ها به عنوان یک سوخت پشتیبان نسبت به سایر روش های جابه جایی از اولویت بیشتری برخوردار است.

جعفری نسب با بیان اینکه هم اکنون انتقال با خط لوله در کشور از هزینه پایین تر و ایمنی و پایداری بیشتری برخوردار است و با استفاده از این روش از سوء استفاده‌های جانبی جلوگیری می شود، اظهارداشت: سال گذشته با حدود ۳.۸ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن، ٥٥ میلیارد تن کیلومتر نفت خام و فرآورده از طریق خطوط لوله منتقل شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ٦٧ درصد فرآورده های نفتی و ٧٠ درصد نفت خام در کشور از طریق خط لوله و با یک پنجم تا یک ششم هزینه سایر روش‌ها (دریایی، جاده ای، ریلی) انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش انتقال در سال گذشته نسبت به سال قبل آن، به دلیل کاهش ارسال سوخت مایع به نیروگاه های کشور به دلیل افزایش گازرسانی بوده است، تصریح کرد: علاوه بر این، سال گذشته قرار بود ۶۵۰۰  کیلومتر پیگرانی هوشمند انجام شود که از این میزان سه هزار کیلومتر انجام و در مجموع ١٢ هزار کیلومتر از خطوط لوله کشور پیگرانی هوشمند شده است.

جعفری نسب با بیان اینکه هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خطوط لوله در دست پیگرانی هوشمند قراردارد، تاکید کرد: پیگرانی این خطوط تا سال آینده انجام می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: