جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
مار ماهی ناسا در راه فضا/عکس

مهر: در سال های اخیر، روبات ها نیز به کمک فضانوردان و کارشناسان فضایی شتافته اند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از سایر اجرام را در اختیار آنها قرار دهند. این موضوع در حالی است که مدتی پیش ناسا از زیر دریایی جدیدی برای شناخت دریاچه تیتان خبر داده بود و اکنون نوبت به روبات های متفاوتی رسیده تا بتوانند راهگشای محققان و کارشناسان فضایی باشند زیرا کاوشگرهایی مانند زیر دریایی ها قادر به شناسایی بخش های یخی Europa در مشتری نیستند. روبات مار ماهی جدید ناسا کاوشگر متفاوتی است که می تواند به بررسی و اکتشاف در نقاطی از سایر اجرام بپردازد که تاکنون کاوشگری به آنجا راه نیافته است.

اما روبات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود به برق نیاز دارند در صورتی که نیروی لازم برای شارژ روبات ها در فضا وجود ندارد یا برخی از روبات ها با کمک انرژی خورشیدی شارژ می شوند اما این روبات با استفاده از نیروی مغناطیس متغییر در فضا شارژ می شود تا مانند روبات های خورشیدی به دلیل اتمام شارژ به اغماء نرود.

 ناسا در برنامه ای با عنوان مفاهیم پیشرفته خلاقانه (NIAC) به دریافت طرح های خلاقانه در رابطه با ماموریت های اکتشافی پرداخت که در مرحله اول ۱۵ طرح مختلف توانستند بودجه ای در حدود ۱۰۰ هزار دلار را دریافت کنند. اما در این میان طرح روبات مار ماهی توانست به مرحله دوم و دریافت بودجه ۵۰۰ هزار دلاری نائل آید.

ناسا به دنبال استفاده از روبات های بدون سرنشینی است که بتوانند سال ها بدون اتمام شارژ در فضا باقی مانده و به تکمیل ماموریت خود بپردازند همانند فعالیت ماهواره های فضایی. گفتنی است این پروژه تا محقق شدن و وارد فاز عملیاتی شدن هنوز فاصله دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: