جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 ارديبهشت 1394     
خدمت به انسان ها احترام به انسانیت و پذیرفتن تام اسلامیت است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران عصر دیروز طی سخنانی در  آئین افتتاح رسمی مرکز خدمات رفاهی بازنشستگان و دیدار با مدیران ارشد بازنشسته شهرداری تهران با بیان اینکه خدمت به انسان ها در حقیقت احترام به انسانیت و پذیرفتن تام و کمال اسلامیت است، گفت: توجه به اسلامیت، انسانیت و کرامت انسان ها یعنی اینکه درست در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی حرکت کردن، لذا هرگز در سازمان خود نباید از توجه به انسان ها و عزیزانی که همه سرمایه یک سازمان هستند غفلت کنیم.

محمد باقر قالیباف ضمن تبریک ماه مبارک رجب، ابراز داشت: امروز توفیق ملاقات برادران و خواهرانی را دارم که سازمانی پر تلاش و پر کار را به صورت امانت به دست من داده اند. امیدوارم ما نیز با درستی، سلامت، صلابت و قدرت بیشتری این سازمان را تحویل نسل بعدی دهیم؛ مطمئن هستم با هر گرایش و سلیقه ای، این دغدغه شما نسبت به سازمان است چرا که بدون شک بخش اصلی عمر خود را در این سازمان گذاشته اید.

شهردار تهران ضمن تقدیر از تمامی کارمندان و مدیران سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، تاکید کرد: انصافا مدیر عامل سازمان بازنشستگی کار خوبی را خلاقانه و جهادگونه در این مجموعه با روحیه انقلابی انجام داده است. به صورت نوآورانه تلاش کرده تا این مجموعه را پیش ببرد. در ادامه مسیر نیز در حین اینکه حتما با همین روحیه خلاقانه، تلاش و سرعت دقت کار را پیش می برید، اما هرگز از مشورت و استفاده از تجربه عزیزان بازنشسته و پیشکسوتان برای اداره امور غافل نشوید.

قالیباف با تاکید بر ضرورت شنیدن انتقادات بازنشستگان و پذیرا بودن تذکرات آن ها با آغوشی باز، تصریح کرد: ما جزو جوان هایی هستیم که به برکت انقلاب در دوران آغاز جوانی مدیریت را تجربه کردیم. آن روز بدون شک من ارزش تجربه یک مدیر پرکار را درک نمی کردم و حتی گاهی احساس می کردم ملاحظه یک مدیر با تجربه حاکی از ملاحظه کاری و کم تحرکی اوست؛ غافل از آنکه این امر ناشی از پختگی مدیران باتجربه است. امروز هم تاکید می کنم که نباید هرگز این پختگی را در کار فراموش کرد چرا که  اگر این پختگی نباشد، آن روحیه خلاقانه و جهادی از دست می رود. از این رو پایداری آن روحیه منوط بر حفظ این پختگی است.

وی به ذکر خاطره ای از شهید حجت الاسلام و المسلمین میثمی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان وقتی ما را نصحیت می کرد، می گفت «انسان مهم ترین عنصر در جنگ است»، سپس می گفت من جمله خود را تصحیح می کنم و « انسان مهم ترین عنصر در همه صحنه های زندگی است». از این رو باید به یاد داشت که سازمان ما به سالن، میز، پول، تجهیزات و اختیارات نیست بلکه اهمیت هر سازمانی، به انسان هایی است که در آن زندگی می کنند.

قالیباف با بیان اینکه خدمت به انسان ها در حقیقت احترام به انسانیت و پذیرفتن تام و کمال اسلامیت است، عنوان داشت: توجه به اسلامیت، انسانیت و کرامت انسان ها یعنی اینکه درست در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی حرکت کردن. لذا هرگز در سازمان خود نباید از توجه به انسان ها و عزیزانی که همه سرمایه یک سازمان هستند، غفلت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: توجه به کارکنان، کارمندان و کارگران مجموعه مهم ترین وظیفه ای است که به دوش ما قرار دارد. در این میان باید توجه داشت که همه موضوعات هم مادی نیست بلکه امروز انسان ها نیازمند محبت، خوش خلقی و حرمت هستند.  امروز اگر کسی در سازمان بازشستگی بیاید، همین که احساس کند حرمت دارد کفایت می کند، اما اگر در سازمانی ده ها امکان به او بدهند ولی با اوقات تلخی و تحقیر با او برخورد کنند، ارزشی ندارد.

محمدباقر قالیباف همچنین تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری در درون سازمان شهرداری نیازمند به یک حمیت و غیرت سازمانی هستیم. این در حالی است که شهرداری تهران جز خدمت به مردم کار دیگری انجام نمی دهد.

وی در پایان خطاب به بازنشستگان شهرداری تهران گفت: ما که امروز امانتدار شما هستیم و در این سازمان خدمت می کنیم، باید متوجه این امر باشیم که از کیان سازمان دفاع کرده و ارزش این سازمان را هر روز در جامعه بالا ببریم. همچنین باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم که امروز بزرگ ترین سرمایه ما است را بالا ببریم و بدون شک شما در این اعتماد سازی بین مردم و کارکنان نقش کلیدی و اساسی دارید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: