جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394     
دیدار برهم صالح با امیرعبدالهیان

مهر: در دیدار برهم صالح نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان، مسائل عراق و تحولات منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تجلیل از سوابق مبارزاتی  برهم صالح علیه رژیم بعث و نیز نقش موثر وسازنده وی در تحولات عراق جدید، بر اهمیت تلاش برای ارتقاء وحدت و انسجام ملی در عراق با مشارکت متوازن همه اقوام و طوایف در ساختار سیاسی این کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به اهمیت جایگاه منطقه ای عراق، تحکیم ثبات و امنیت در این کشور را کلید امنیت منطقه ارزیابی کرد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به نقش موثر، سازنده و حمایتی خود از دولت و ملت عراق ادامه خواهد داد.

برهم صالح نیز در این دیدار ضمن تشریح شرایط جاری امنیتی عراق و منطقه اقلیم کردستان، از نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق خاصه مردم کرد این کشور در شرایط سخت و دشوار تاریخی تقدیر و تشکر کرد.

وی تقویت مناسبات ایران و  عراق در ابعاد مختلف را به نفع دو ملت ارزیابی کرد و خواستار افزایش تلاش مشترک برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه شد. عضو برجسته اتحادیه میهنی کردستان عراق تندروی و افراط گرایی را خطری برای کل منطقه دانست و ضرورت همکاریهای منطقه ای برای مقابله  با این پدیده را مورد تاکید قرار داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: