جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394     
«نگار خانه‌ای به وسعت یک شهر» از رویداد‌های جدید فرهنگی شهرداری تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: یکی از رویداد‌های جدید فرهنگی شهرداری تهران اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" است که در آن بیلبوردهایی که می‌توانند درآمد زا باشند به آثار هنری اختصاص یافته است. از این رو می توان گفت نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر احترام به شهروندان است.

ابوالفضل رفیع در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشکات با محور سیما وهویت شهری که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد ، ضمن اعلام این مطلب گفت: جشنواره مشکات جشنواره آموزشی و تدریجی است در واقع با اهدف یک جریان فرهنگی برای حضور بیشتر شهروندان در اداره شهر و بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات شهروندان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در دنیای امروز شهروندان در شهر زندگی می‌کنند و ایران یکی از شهری‌ترین کشور‌های دنیا است. بالای ۸۵ درصد مردم کشور در شهر‌ها و کلانشهر‌ها زندگی می کنند و سبک زندگی روستا‌ها نیز سبک شهری است، به این معنی که از تمام امکانات شهری برخوردار هستند.

مدیر کل آموزش‌های شهروندی تصریح کرد: موضوع شهر نشینی علاوه براینکه رفاه و آسایش ایجاد کرده، در کنار آن نگرانی‌های جدی هم ایجاد کرده که این معضلات موجود در کلانشهر‌ها و تهران زندگی را برای شهروندان مشکل کرده است.

رفیع آلودگی هوا را یکی از معضلات کلان شهر‌ها عنوان کرد وگفت: امروزه آلودگی هوا بیمارهای بسیاری را ایجاد کرده و معضل ترافیک برای مردم مشکل ساز شده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی دیگر از مشکلات شهروندی به سیما، هویت و مبلمان شهری برمی گردد. البته وضعیت تهران در این زمینه طی سال های اخیر پیشرفت‌های نیز داشته است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اقدام جدید سازمان زیباسازی شهر تهران و اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر"، افزود: یک رویداد فرهنگی قابل تقدیر با نام نگارخانه شهری در تهران به وجود آمده است. بیلبوردهای که می‌توانند در آمدزا باشند به این نگارخانه اختصاص داده شده‌اند و این امر احترام به شهروندان است.

وی این موضوع را که شهروندان روز خود را با سیمای بصری زیبای شهر آغاز کنند، حق مردم دانست.

رفیع با اشاره به طرح‌های جدیدی که در شهر تهران به بهره برداری رسیده است عنوان کرد: شهرداری تهران در امر زیبا سازی شهر طرح‌های قابل تقدیری داشته است از جمله پل طبیعت که از بهترین بناهای دنیا معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که ورود پیدا کنیم مدیریت شهری تلاش کرده تا شهروندان از زندگی درشهر لذت ببرند و البته این از وظایف آنان است که به بهترین شکل ممکن شهر را اداره کنند. ولی تجربه نشان می‌دهد شهر در صورتی بهتر اداره می‌شود که شهروندان مشارکت داشته باشند و سعی کنند با حضورشان به زندگی بهتر در شهر کمک کنند.

این مقام مسئول  ادامه داد: اگر این ۱۲میلیون نفری که روزانه در تهران حضور دارند به امور شهر بی‌تفاوت باشند به طور قطع ما وضعیتی نا‌به سامان خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش‌ های شهروندی شهرداری تهران افزود: یکی از اهداف مشکات این است که شهروندان حضور فعال و پویایی در شهر داشته باشند.

رفیع با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری در تهران محله محوری است ، خاطر نشان کرد: وقتی رویکرد محله‌ای در شهر وارد باشد یعنی اینکه شهروندان علاقه‌مند به امور شهر باشند به بهبود شرایط شهری کمک کنند.

وی عنوان کرد: از ۷۰۰ هزار اثری که به دست ما رسید ۴۰۰ هزار اثر داستان کوتاه بود که نکات بسیار دقیق و جالبی داشت و ما را بر این داشت که هر سال جشنواره را توسعه دهیم تا بتوانیم که مشارکت بیشتری داشته باشیم و به طور قطع این بهترین راه برای مدیریت شهری است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: