جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
دوره متوسطه، 6 ساله می شود

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر آموزش و پرورش از شش ساله شدن دوره متوسطه از سال تحصیلی جدید خبر داد.

علی اصغر فانی در مصاحبه گفت: در سال تحصیلی آینده در دوره اول متوسطه پایه های هفتم، هشتم و نهم را داریم و در دوره دوم متوسطه در پایه اول دانش آموز نداریم و پایه های دوم، سوم و چهارم متوسطه خواهیم داشت.

وی به مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: 38 هزار معلم امسال از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و استخدام هم نداریم ، بنابراین با مشکل کمبود معلم به ویژه در دوره ابتدایی مواجه هستیم.

فانی گفت: معلمان ابتدایی که امسال بازنشسته می شوند، می توانند درخواست تعویق بازنشستگی را بکنند تا با اجرای طرح جدید رتبه بندی، با حقوق بیشتری بازنشسته شوند.

کمبود معلم ابتدایی در شهر تهران

فانی افزود: مشکل کمبود معلم ابتدایی در شهر تهران بسیار چشمگیر است و برای حل این مشکل ما امسال با انتقال معلمان سایر شهرستان ها به تهران در صورتی که شهرستان مبدأ به خدمت فرهنگی نیاز نداشته باشد، موافقت می شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بخش دیگری از کمبود معلم در دوره ابتدایی را با خرید خدمات آموزشی معلمان مدارس غیردولتی جبران خواهیم کرد.

فانی گفت: دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده و در صددیم با این دستورالعمل مشکل کمبود معلم را جبران کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: