جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
شهردار تهران:همکاری های نزدیک تهران و بوداپست توسعه خواهد یافت

به گزارش شهرداری نیوز،اشتوان تارلوش، شهردار بوداپست که به منظور امضای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست به پایتخت سفر کرده بود، پیش از ترک تهران با محمد باقر قالیباف دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان این دیدار شهردار تهران با تاکید بر گسترش همکاری های نزدیک تهران و بوداپست بر ضرورت همکاری های مشترک در زمینه های فنی، اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی تاکید کرد.

وی همچنین آلودگی هوا را مهم ترین چالش شهر تهران عنوان کرد و گفت: بهترین راه برای مقابله با آلودگی هوا در تهران کنترل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین توسعه فضای سبز است که این اقدامات در طول سال های گذشته در شهر تهران انجام شده است.

 قالیباف به تفاوت های اقلیمی تهران با بسیاری از کلانشهرهای دنیا اشاره کرد و گفت: در حالی که متوسط بارش باران در تهران 250 میلی متر است اما با این وجود تلاش های گسترده ای برای توسعه فضای سبز در تهران صورت گرفته است.

تارلوش:اجرای پروژه های مشترک با تهران برای ما مهم است

در جریان این دیدار اشتوان تارلوش، شهردار بودابست نیز طی سخنانی شکل گیری رابطه دوستانه میان تهران و بوداپست را امری مورد نیاز توصیف کرد و گفت: در طول مدت حضورم در تهران از این شهر لذت بردم و اتفاقات بسیار خوبی رخ داد. بنابراین همواره در همه جا می توانم خاطرات خوبی از تهران تعریف کنم.

وی ضمن دعوت رسمی از شهردار تهران به منظور حضور در بوداپست، تاکید کرد: اجرای برنامه های مشترک و همچنین فعالیت های فنی و مهندسی دوجانبه برای ما از اهمیت بالایی برخودار است چرا که هم اکنون تهران از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

اشتوان تارلوش در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز بین المللی تهران، بر اهمیت و گستره کار مدیریت شهری تهران و همچنین کیفیت بالای اداره این کلانشهر تاکید کرد.

شهردار بوداپست همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های مشترک فرهنگی و گردشگری میان دو پایتخت، گفت: امیدوارم در ادامه روابط دو جانبه تهران و بوداپست، وارد مباحث جدیدی از همکاری مشترک شویم تا برای دو طرف منفعت داشته باشد.

وی در پایان به مشکلات جغرافیایی و اقلیمی تهران همچون کمبود آب و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: نزدیکی تهران به دشت مشکلات زیادی برای اداره این شهر ایجاد کرده اما در مقابل توسعه فضای سبز نیز با جدیت دنبال شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: