جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 ارديبهشت 1394     
میزان تاثیر دود قلیان بر روی اطرافیان

به گزارش فارس، زهرا ابراهیمی گفت: متأسفانه مصرف قلیان در بین زنان و مردان، نوجوانان و جوانان شیوع بسیاری پیدا کرده و به عنوان یک تفریح قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از موارد انتخاب مکانی که فرزندان در آن قلیان مصرف کنند توسط خانواده‌ها انجام می‌شود و همین موضوع زمینه ورود جوانان را به مصرف مواد مخدر ایجاد می‌کند.

ابراهیمی گفت: باید خانواده‌ها بدانند که این تفریح برای فرزندانشان تا چه حد خطرناک است و از این واقعیت آگاه شوند که هر وعده مصرف قلیان به طور متوسط برابر با مصرف ۷۰ تا ۱۰۰ نخ سیگار است.

کارشناس حوزه مبارزه با دخانیات افزود: مصرف دخانیات طبق آمار جهانی به طور متوسط ۸ تا ۱۰ سال از طول عمر مفید افراد را کم می‌کند و این میزان برای افرادی که در میانسالی فوت می‌کنند به ۲۲ سال می‌رسد.

وی گفت: خانواده‌ها باید بدانند سوختن موادی مثل تنباکو به همراه کاغذ، فیلتر و برخی افزودنی‌ها در سیگار باعث تولید بیش از ۴ هزار ماده سمی و ۴۰ ماده سرطان‌زا می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: سیگار به عنوان عامل بروز حداقل ۱۴ نوع سرطان مختلف شناخته شده که از جمله آنها سرطان ریه، پوست، مثانه، خون، حنجره، دهان و کبد مهم‌ترین آن است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: