جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 مرداد 1400     
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران تشریح کرد:
از احداث دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق ۵ و ۱۲ تا برگزاری پویش ها در تهران

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در ارائه گزارش عملکرد این معاونت به احداث دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق ۵ و ۱۲ در سال۹۸ و برگزاری پویش هایی همچون جان تو جان شهر و پویش نور، شهر و امید ویژه اعیاد مذهبی اشاره کرد.

 محمد رضا جوادی یگانه با حضور در پنجمین جلسه شورای شهر در ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: گستردگی حوزه اجتماعی از لحاظ ساختار بسیار زیاد است و گسترده ترین سازمان شهرداری تهران است و این فضا در سازمان تقریبا شناخته شده نیست. در گزارش امروز تلاش دارم این گستردگی را نشان دهم. ما تلاش کردیم که نگاه جامعی به همه حوزه های اجتماعی داشته باشیم. معاونت اجتماعی از پیش از انقلاب وجود داشته ولی از سال ۷۱ در ساختار شهرداری تهران شکل گرفته است و در این دوره ۳۰ ساله اقدامات فراوانی در حوزه اجتماعی شکل گرفته است.
 
وی افزود: در مجموع ۶۵ عدد گزارش تحت عنوان فرهنگ شهر منتشر شد و در حال حاضر در سایت معاونت این گزارش ها قابل دسترسی است. درمجموعه گزارش هایی که امروز ارائه می شود، پیشنهادات و اطلاعاتی نیز وجود دارد و به افرادی که بعد از این در معاونت مسئولیت خواهند داشت کمک خواهد کرد. تقریبا نیمی از دوره ۳۰ ماهه مسئولیت بنده در معاونت با بیماری کرونا روبه رو شد. در دوره شیوع بیماری کرونا عملا امکان فعالیت در حوزه اجتماعی وجود نداشت. مجموعه برج میلاد و سازمان ورزش تقریبا تمام درآمد خود را از دست دادند. به سازمان ورزش می توانستیم کمک کنیم ولی در سال ۹۹ امکان کمک مالی به برج میلاد وجود نداشت چون ردیف بودجه نداشیتم. البته معاونت اجتماعی و فرهنگی تلاش کرد تا خود را با شرایط کرونا سازگار کند.
 
وی ادامه داد: برای ارزیابی حوزه اجتماعی علاوه برعملکرد، رویکرد هم مهم است. تجربه ای که در معاونت اجتماعی احساس شد حس "کسی بودن و هویت داشتن"است یعنی باید به همه انسان ها در شهر توجه شود و به ویژه بخش هایی که کمتر دیده شدند. شهرداری تهران ۳۴۳ سرای محله و ۱۹۰ سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر دارد و ۲۰ مددسرا، ۲ سامان‌سرا و ۱۰ مجمتع بهاران نیز در پایتخت دایر است. همچنین ۵۶ مجموعه آبی و ۱۶۳ مجموعه غیرآبی، زیرمجموعه سازمان ورزش است. 
 
جوادی یگانه تاکید کرد: اقدامات رویکردی ما در شهرداری بر مبنای عدالت توزیعی، التیام‌بخشی، مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی بوده است که برگزاری نوروزگاه، شادستان، کنسرت آنلاین و مسابقات نقاشی شهری که من دوست دارم، همچنین کوچه‌های دوستی از جمله این موارد است. در جهت مقابله با کرونا، ۶ بوستان فرامنطقه‌ای به عنوان مرکز واکسیناسیون خودرویی راه‌اندازی شده و ۲۲ سوله بحران و مجموعه ورزشی در این زمینه فعال است. برای محرم نیز علاوه بر کمک به ۱۴۰۰ مسجد تهران برای سیاهپوشی، حمایت از خانه مداحان نیز انجام گرفت و نمایشگاه عطر سیب نیز برگزار شد. همچنین اجرای ۲۸۰ برنامه کوچه‌های حسینی نیز داشتیم و از ۲۰۰ پیرغلام و خادم حسینی نیز تقدیر شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به احداث دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق ۵ و ۱۲ در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران و مجمع خیرین مناطق ۲۲ گانه نیز راه‌اندازی شده است و پویش چهارراه کودک را داشته‌ایم. همچنین خدمات در گرمخانه‌ها شبانه‌روزی شده است. رویکرد اجتماعی و فرهنگی به همه مسائل مدیریت شهری و وجود برنامه‌های شفاف و انگیزشی برای آحاد مردم از رویکردهای تهران ۱۴۰۰ بوده و افزایش زیست‌پذیری شهری، همچنین نگاه به سیر تاریخی یکصدساله شهر و تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌دهی از اهداف کلی رویکرد تهران ۱۴۰۰ است. برهمین مبنا، دو پویش اصلی جان تو جان شهر و پویش نور، شهر و امید ویژه اعیاد مذهبی برگزار شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: