جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 دی 1392     
ممنوعیت ورود مفتی سعودی به انگلیس

 فارس: روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس از لغو غیرمنتظره ویزای الکلبانی از سوی مسئولان انگلیسی خبر داد و افزود: الکلبانی برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه «ملک خالد» به مقصد انگلیس آماده می‌شد که ویزای وی لغو شد.

این روزنامه اشاره کرد که اظهارات تکفیری الکلبانی علیه شیعیان در سال 2008 میلادی علت ممنوعیت ورودش به انگلیس بوده است زیرا مسئولان انگلیسی از بروز شکاف و اختلافات طائفه‌ای بین مسلمانان این کشور نگران هستند.

دیلی اکسپرس نوشت: کارشناسان مقوله افراط گرایی و تندروی در انگلیس نگرانی رو به رشدی از آنچه آن را "تلاش برای تقسیم بین مسلمانان اهل تسنن و تشیع در انگلیس" نامیده‌اند، دارند.

این روزنامه افزود: الکلبانی در گفت‌وگو با روزنامه "عرب نیوز" گفت که وی به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد رفت و وقتی جلوی درب هواپیما بود به وی گفته شد که مسئولان نامه ای از سفارت انگلیس دریافت کرده‌اند که اجازه ورودش به انگلس را نمی‌دهد.

الکلبانی افزود که ویزای انگلیس را از سفارت این کشور در عربستان در ماه اکتبر گذشته - دو هفته بعد از ارایه درخواست- دریافت کرده و سفارت انگلیس توضیح نداده است که چرا ابتدا به وی ویزا داده و سپس آن را لغو کرده است.

دیلی اکسپرس نوشت: الکلبانی قرار بود در مرکز «واترلیلی» در «وایت شاپل» و سپس در لوتون و روز یکشنبه در سوانسی و کاردیف سخنرانی کند و میزگردی نیز در کینجستون برگزار کند و مسلمان در «بیرمنگام» و «سال» نیز منتظر او در روز دوشنبه در آستانه جشن میلاد مسیح بودند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: