جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 ارديبهشت 1394     
جزئیات ماموریت جدید برقی ژاپنی‌ها

مهر: سازمان بهره وری انرژی ایران و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) به منظور ساماندهی مصرف برق و انرژی در ساختمان های کشور یک پروژه مشترک برقی اجرا می کنند.

بر اساس این طرح مشترک، قرار است با مشارکت دو جانبه اولین پروژه پایلوت و آزمایش بهینه سازی و مدیریت مصرف برق و انرژی در ساختمان های عمومی و دولتی کشور با اولویت تهران اجرا شود.

مطابق با تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت نیرو ایران و همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) از سال ۱۳۹۲ پروژه  تقویت شرکت‌های خدمات انرژی و انجام پروژۀ پایلوت در ساختمان‌های عمومی و دولتی آغاز شده بود که در نهایت قرار است این تفاهم نامه شکل عملیاتی تری به خود بگیرد.

سازمان بهره وری انرژی ایران اعلام کرده است: در این پروژه پس از انجام اقدامات بهینه‌سازی توسط شرکت‌های خدمات انرژی، از محل صرفه جویی انرژی حاصل شده، هزینه‌های ممیزی انرژی و سرمایه گذاری اولیۀ پرداخت شود.

هدف از اجرای این پروژه، مستند سازی قراردادهای مبتنی بر عملکرد و همچنین آسیب شناسی موارد مرتبط با اجرای این گونه قراردادها همچون تأمین مالی، بیمه، ضمانت، تأیید و صحه گذاری و کمک به بهبود بازار خدمات انرژی است.

مهمترین برنامه پیشنهادی وزارت نیروی ایران به موسسه جایکای ژاپن، تدوین طرح جامع شناسايي، به كارگيري و بومي سازي فنآوری‌هاي سازگار با محيط زيست در صنعت برق است که تاکنون بحث و بررسي مراحل تصويب اوليه این طرح جامع برقی به پایان رسیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: