جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394     
پیمان خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست امضا شد

به گزارش شهرداری نیوز،آئین امضای پیمان خواهرخواندگی تهران و بوداپست ظهر روز دوشنبه با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و  اشتوان تارلوش، شهردار بوداپست برگزار شد.

در جریان این مراسم قالیباف ضمن ابراز خوشحالی از امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست، این تفامه نامه را آغاز همکاری های خوب در عرصه های اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی دو شهر خواند.

وی افزود: امروز همه شهرهای بزرگ دنیا مخصوصا پایتخت کشورها شاهد هستند که همکاری بین شهرها و همچنین همکاری میان شهرهای تاثیرگذار و بزرگ از جهت اقتصادی و فرهنگی می تواند در روابط بین کشورها و ملت ها به صورت جدی تاثیرگذار باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همه دولت ها این را می دانند که شهرداری ها یک ساختار قوی بین مردم و دولت ها هستند و بخش عمده ای از رفاه و نیازمندی های مردم در عرصه های مختلف توسط شهرداری ها تامین می شود.

قالیباف تصریح کرد: حتی در موضوعات مهمی مثل محیط زیست که از دغدغه های بزرگ مردم جهان و دولت هاست، کلانشهرها به عنوان تاثیرگذاران اصلی شناخته شده و در نشست هایی که دولت ها و کمپانی های بزرگ شرکت می کنند، شهرداری ها نیز نقش کلیدی و جدی در این زمینه دارند.

وی افزود: این مساله به ما دیکته می کند که باید رابطه شبکه ای محکمی بین شهرهای بزرگ، مخصوصا پایتخت ها ایجادکرده و شهرها نسبت به گذشته ارتباطات نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند. مخصوصا سازمان هایی مثل مترو پلیس، UCLG  و همه سازمان هایی که همکاری های فنی، خدماتی و فرهنگی بین شهرها را گسترش داده و آن ها را به هم نزدیک تر می کنند.

شهردار تهران در پایان از آغاز همکاری سیستماتیک بین تهران و بوداپست ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این همکاری ها را توسعه داده و مخصوصا در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری و موضوعات فرهنگی و اجتماعی همکاری های نزدیکی  داشته باشیم.

همچنین در جریان این مراسم اشتوان تارلوش، شهردار بوداپست امضای این تفاهم نامه را موضوعی مهم توصیف و بر ضرورت همکاری های نزدیک به منظور اجرای بندهای تفاهم نامه تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از شهردار پایتخت به منظور دعوت سفر به تهران، گفت: مجارستان جزو شهرهای مطرح در حوزه مدیریت شهری و اتحادیه اروپا است و همه نیز به این واقعیت اذعان دارند که ایران و تهران به جایگاه خوبی در حوزه مدیریت شهری دست پیدا کرده است.

اشتوان تارلوش با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان تهران و بوداپست، تصریح کرد: به عنوان یک شهردار در اتحادیه اروپا و از کشور مجارستان دارای تفکرات مثبتی نسبت به ایران هستم و معتقدم گنجاندن مباحث مالی و سرمایه گذاری در این تفاهم نامه بسیار حائز اهمیت است.

شهردار بوداپست به مسایل و مشکلات مشترک در حوزه مدیریت شهری ایران و مجارستان اشاره و اظهارکرد: در قالب این تفاهم نامه می توان در سه بحث کلی مدیریت شهری، فرهنگ و همچنین تکنولوژی و انرژی وارد همکاری شد و من نیز بسیار مشتاق هستم که هر چه زودتر وارد مرحله اجرایی تفاهم نامه شویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: