جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
آمار عجیب سگ کشی در مشهد

خبرگزاری ایرنا: رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سالانه هفت هزار سگ ولگرد از سطح این شهر جمع آوری و طبق اصول و مقررات وزارت کشور با تزریق دارو کشته می شوند.

غلامحسین صاحبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات زیست محیطی شهر مشهد وجود این سگ های ولگرد است که بیماری های بسیار به مردم منتقل می کنند.

وی اظهار کرد: طرح جمع آوری و معدوم سازی سگ های ولگرد از مدت ها پیش با هدف پیشگیری از مخاطرات این حیوانات مانند گاز گرفتگی و ایجاد بیماریهای مختلف بویژه هاری در حال اجراست.

وی همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی گفت: سال گذشته 280 روز آلوده در مشهد داشتیم که بر همین اساس افزایش سرانه فضای سبز و خروج آلاینده ها از سطح شهر را به عنوان دو راه حل برای خروج از این بحران عنوان کردیم.

وی به افزایش 43 درصدی المان های نوروزی در حوزه گل و گیاه اشاره کرد و افزود: برای تامین گل آرایی سطح شهر مشهد سالانه بیش از 800 میلیارد ریال هزینه می شود.

صاحبی با تاکید بر جداسازی آب شرب از غیر شرب برای آبیاری درختان سطح شهر گفت: برای آبیاری اصولی بوستان های شهر مشهد نیازمند یک رینگ 700 کیلومتری هستیم که تا کنون تنها 30 کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در شرایطی که کشور و استان با بحران کم آبی مواجه است هنوز برخی خیابان ها و بوستان های سطح شهر توسط تانکرها آبیاری می شوند که این امر باعث هدر رفتن بسیار زیاد آب می شود.

صاحبی میانگین سرانه فضای سبز شهر مشهد را 12.3 متر مربع دانست و گفت: در این زمینه بی عدالتی بین نواحی مختلف شهری وجود دارد بطوریکه برای مثال در منطقه شش سرانه فضای سبز 2.6 متر مربع و در منطقه 9 مشهد بیش از 50 متر مربع است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در سال جاری 900 میلیارد ریال برای تملک زمین جهت ساخت بوستان در مناطق کم برخوردار مشهد اختصاص یافته است.

وی به پیشنهاد کاشت یک نهال برای هر نوزاد اشاره کرد و گفت: باید توسط رسانه ها این فرهنگ ایجاد شود که مردم با تولد فرزند خود یک نهال را نیز به جامعه هدیه دهند و اگر این امر انجام شود بسیاری از مشکلات موجود در حوزه محیط زیست حل می شود.

صاحبی با انتقاد از وضعیت بوستان خورشید مشهد در بلوار هاشمیه اظهار کرد: وضعیت روشنایی این بوستان مناسب نیست و مجموعه های دست اندر کار باید به نورپردازی این بوستان رسیدگی کنند تا خانواده ها بتوانند با آرامش بیشتری از این فضا استفاده نمایند.

وی به برخی دیگر از مشکلات زیست محیطی از جمله وجود انبارهای ضایعات، فعالیت آلاینده های مختلف در سطح شهر و وجود مشاغل مزاحم اشاره کرد و گفت: ما از تمام سرمایه گذاران درخواست می کنیم در این حوزه ها ورود پیدا کنند و با تسهیلاتی که شهرداری در اختیار آنها قرار می دهد مشکلات زیست محیطی موجود را حل کنند.

مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان علاوه بر سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: